Jaky mp3 prehravac je z hlediska ovladani nevidomym nejvhodnjsi? Info o lupach ze Sagity

Čtvrtek Květen 4 15:34:35 CEST 2006

Ahoj,
tak ja riešim podobný problém, nakoľko aj jedna moja kamoška si chce kúpiť
mp3 prehrávač a tiež by som uvítal vaše postrehy a skúsenosti.
Ja mám mp3 prehrávač Creative muwo v200 s kapacitou 512 mega. Bez zraku si
viem prepnúť adresár, posúvať sa po skladbách v rámci adresára, dostať sa na
rádio a späť na hudbu, v rádii sa prepínať medzi módom posúvania sa po
pamätiach alebo krokovo po celom pásme, chcel by som sa ešte naučiť
nahrávanie či už z rádia alebo aj z mikrofónu. Inak na tomto prehrávači je
dosť zlé, že menu sa príležitostne mení, hlavne ak urobíte viac operácii za
sebou, tak potom sa tie funkcie nejako premiešajú, no navšetko je liek. Ja
stále keď chcem urobiť nejakú zmenu, tak ju spravím po zapnutí prehrávača a
keď sa pomýlim a dostanem sa niekam, odkiaľ sa neviem dostať nazad, tak
prístroj nevypnem, ale vyberiem baterku, čím si prehrávač nezapamätá, kde
som naposledy končil, ukladá si to až pri vypnutí.
Tak toľko asi moje skúsenosti.
----- Original Message -----
From: "Miloš Šmíd" <milosmid na volny.cz>
To: "Pro fanousky vypocetni techniky" <fanda na tereza.fjfi.cvut.cz>
Sent: Thursday, May 04, 2006 1:33 PM
Subject: Jaky mp3 prehravac je z hlediska ovladani nevidomym nejvhodnjsi?
Info o lupach ze Sagity

Ahoj, Fandové,
obrátila se na mně jedna moje nevidomá kamarádka, zda bych ji poradil s
výběrem nějakého mp3 přehrávače. Není problém najít nějaký podle parametrů a
jejich potřeb, ale rád bych se ještě zeptal na vaše zkušenosti s ovládání
toho či jiného přehrávače nevidomým. Která značka a typ je dle Vás
nejvhodnější nebo sem prosím naopak napište, co Vám na Vašem přehrávači vadí
či Vám brání v jeho obsluze, když nevidíte na displej. Díky. Dopisy předám.
Jinak, kdo se ze slabozrakých chystáte na Tmavomodrý festival a chcete se
tam zajímat i o lupy, právě teď jsem mluvil se Sagitou a budou tam mít velmi
zajímavou kolekci poměrně levných lup z Japonska s docela prý příznivými
cenami. Mně nedávno zaujala v pražském Tyfloservisu světelná lupa s
halogenovým osvětlením, zvětšující pětkrát nebo další typ sedmkrát až prý
jedenáctkrát. Dále tam budou vystavoat zvětošvací polokoule bez osvětlení,
které prý však mají také dobrou prosvětlovací schopnost vzhledem k svému
tvaru.
Omlouvám se, pokud se někomu bude zdát, že informace o lupách nepatří do
konference o počítačích, asi by to spíše patřilo na Inporu, ale už jsem to
sem napsal a většina lidí čte stejně všechno.
Zdraví Vás Miloš Šmíd a věřím, že se s některými z Vás sejdu v Brně.

http://www.eset.sk