CAPTCHA (puvodne Re: Hlasujte pls do pulnoci)

Tomáš Vagner vagtom na seznam.cz
Sobota Květen 27 11:14:48 CEST 2006

Zdravim. Muzu si onu audio captchu nekde vyzkouset?
----- Original Message -----
From: "Karel Brinda" <konference na brinda.info>
To: "Pro fanousky vypocetni techniky" <fanda na tereza.fjfi.cvut.cz>
Sent: Friday, May 26, 2006 8:44 PM
Subject: CAPTCHA (puvodne Re: Hlasujte pls do pulnoci)

Ono u audio CAPTCHY je zase problém, že je nepřístupná pro neslyšící.
Řešením by tedy bylo používat oboje (audio i vizuální), ale to je pro
většinu webmasterů již příliš velká práce. Ta kontrolní otázka by sice
byla věc hezká, ale někdo by musel udělat dostatečnou databázi otázek a
hlavně pro každý web jinou, protože v případě nějaké centrální databáze
by programátoři robotů mohli udělat podobnou databázi, ze které by si
robot zjišťoval odpovědi (na všech webech používajících tu centrální
databázi by se vyskytovali stejné otázky a odpovědi).

Ještě za zmínku by mohlo stát jedno řešení, které mě napadlo. Programů
na převádění obrázku na text (něco podobného, jako má EurotelSMS, ale i
jakýkoliv jiný program, který posílá SMS do sítě Vodafone) je jistě
uděláno již hodně. A většinou využívají nějakou internetovou databázi
písmenek, tudíž se nemusí aktualizovat. A s největší pravděpodobností
byl nějaký z těchto prográmků uvolněn s licencí GPL. Proto by mohlo být
velmi přínosné, pokud by někdo z nějakého podobného prográmku dokázal
vytvořit plugin do Internet Exploreru, který by fungoval na tom
principu, že u jakéhokoliv zobrazovaného obrázku bude možnost převést
obrázek na text. A hlavně, takovýto plugin by využili i vidící, protože
často jsou kontrolní obrázky velmi těžko čitelné i pro vidící.

S pozdravem

Karel Břinda
moderátor konference