Anglictina na PC

Jarek Krčmář krcmar na braillnet.cz
Pondělí Červen 26 15:09:29 CEST 2006

Dobrý den pane Šmíde,
děkuji vám za přílohu. Musím vás informovat o tom, že pokud jsem chtěl stáhnout Language VY, čekal jsem dlouhou dobu na stažení. Máte pravdu: V popisu bylo řečeno, že se objeví okno,, ale jakmile jsem odentroval otevření stránky, objevila se hláška s reklamou o izraelských nepokojích. Šlo o nějakou knihu. Stažení programu jsem se nedočkal.
Pokud jde o slovník Verdict FREE, tak ten jsem mohl stáhnout bez potíží. Zkusmo jsem si stáhl program Teacher. Problém je v tom, že se musím vždy nějak přihlásit a přidat heslo. To se mi ještě nepodařilo. Jde o to, že je možné tam zkopírovat slovíčka z několika jazyků a ten program by mě z nich mohl zkoušet. S tímto programem lze také komunikovat hlasem, ale je nezbytné mít mikrofon. Ten bohužel nemám.
Jarek

  ----- Original Message -----
  From: Miloš Šmíd
  To: Pro fanousky vypocetni techniky
  Sent: Monday, June 26, 2006 1:53 PM
  Subject: RE: Anglictina na PC

  Dobrý den, pane Krčmáři,
  ten program Vám pošlu na soukromou adresu- Nešlo o to, že nefungoval link na stažení, ale že se muselo jednak čekat na přesměrování stránek a pak se objevil nahoře pod adresou proužek s varováním, zda chcete soubor stahnout. Teprve, když jste to po rozbalení proužku dal stahnout, tak se za chvíli objevilo okno s výběrem, tlačítka pro Uložení. Říkalo to tam, že se bude objevovat pop up neboli vyskakovací okno.
  Trochu nechápu, souvisí spolu nějak program nebo slovník Verdikt free a tohle?
  Zdarma v základní verzi je i slovník Millenium na www.pc-slovniky.cz . Jde o slovníky česko-anglicko-německo-francouzsko a nyní i ruské. Je potřeba pracovat s virtuálním kurzorem vašeho screen readeru.
  Dále bych upozornil na projekt Eurochance společnosti railcom na adrese:
  http://eurochance.brailcom.org/
  Už jste to někdo zkoušel? Jaké to je?
  Návod, jak to ovládat je na http://eurochance.brailcom.org/courses/intermediate-en/instructions.cs.html
  Jinak bych dále doporučil www.anglictina.com - ve spolupráci s ComputerPressem vydávají malé brožurky zaměřené třeba na frázová slovesa spolu s cédéčkem buď s mp3 nahrávkami kurzů nebo s výukovými programy, ale tam si nejsem jist, jak by se to dalo ovládat pomocí screen readerů.
  Vím, že pan Hegr používá nebo používal s Window Eysem LangMastery.
  Výuka na kazetách je pak Evropská škola korespondenčních kurzů www.eskk.cz .
  Nedávno vyšla Angličtina snadno a rychle v Lidových novinách.
  Dále tu jsou kurzy z BBC ve formátu real player.
  Snad bych jen varoval před kurzy typu Magická angličtina, respektive tu neznám, ale viděl jsem konkurenční Taxus learning - jde o sadu cédé, k tomu kniha s větami s doslovným překladem. Metoda je taková, že si pouštíte cédéčka pořád dokola, až vstoupí do vašeho povědomí. Může se Vám ale také docela dobře stát, že se možná naučíte trochu anglicky, utratíte přitom nekřesťanské peníze, ale nebudete pak možná schopni dát dohromady správně českou větu a nebo se při čtení těch překladů smíchy počůráte.
  Samozřejmě, že ideální je využít nějakého nabízeného docházkového kurzu, ale i pro samouky je toho dnes už poměrně hodně k mání.
  Zdraví Vás Miloš Šmíd