Skvělý antispam

Martin Beran jazzeman na seznam.cz
Pondělí Červen 26 13:30:47 CEST 2006

Milí Fandové,
protože jsem tu párkrát doporučoval nějaké lokální spamové filtry, jsem tu s
dalším.
Zjistil jsem totiž, že mi začíná chodit stále více spamu, navíc filtry
fungující na základě učení a bayesovských technikách přestávají být účinné.
Program K9, o němž jsem tu kdysi mluvil je nějak mrtev, neobjevují se nové
verze a SpamiHilator je také na kočku.
Už týden mi tu běží SpamPal a mohu jej vřele doporučit.
Tento program totiž filtruje spam tak, že porovnává příchozí maily s
veřejnými blacklisty na Internetu, kde jsou shromažďovány obecně známé
spammerské oblasti a podle nich vyhodnotí, zda je ten který e-mail spam nebo
ne. Navíc označí e-mail slovem Spam v předmětu, takže máte přehled. Pak už
jen stačí vytvořit např. v Outlook Expressu specielní složku a pravidlo, do
které se budou takto označené e-maily sunout; po čase stačí složku projít,
pokud v ní budou nějaké e-maily, které spamem nejsou, odsunete je tam, kam
potřebujete a zbytek smažete.
Ze začátku se občas stane, že program označí nějaký mail špatně, to vyřešíte
tak, že e-mailovou adresu onoho příspěvku přidáte do tzv. whitelistu, to je
seznam, ve kterém máte např. adresy konferencí a přátel, program je tak
nebude považovat za spam.
Ti, co vládnou angličtinou si o programu mohou přečíst zde:
http://www.spampal.org
Český popis je pak zde:
http://spampal.sidak.net/
Stáhnout program můžete odtud:
http://spampal.sidak.net/download/czech/spampal-1.594.exe
Instalace je docela jednoduchá, jen je potom ještě třeba nakonfigurovat
e-mailový program, aby mohly e-maily přes SpamPal procházet. To lze buď
ručně, ale vzhledem k tomu, že je popis v angličtině a jsou tu i méně
zkušení uživatelé, pro něž by to mohlo být složitější, doporučuji využít
program emailcfg.exe, který naleznete po instalaci ve složce SpamPal, celá
cesta bude nejspíše C:\Program Files\SpamPal, pokud neurčíte při instalaci
jinak.
To je tak stručně vše, případně se obraťte na SOUKROMÝ E-MAIL
jazzeman na seznam.cz
rád poradím.
Martin.