Posledny udaj v Exceli

Jaroslav Pokorný pokorny.jarda na karneval.cz
Neděle Červen 18 21:34:50 CEST 2006

Zdravím,

Nevím jestli jsem odborník na Excel, ale jednoduché řešení je, že součet
sloupce nedávám na buňku 112, ale na buňku 1. Sumu dávám pak na buňky 2 až
19999.

Jinak můžu poradit v Excelu i s dalšími případnými problémy.

Jarda Pokorný

  _____

From: Maiser na tereza.fjfi.cvut.cz [mailto:Maiser na tereza.fjfi.cvut.cz] On
Behalf Of Štefan Kiss
Sent: Friday, June 16, 2006 1:40 PM
To: Pro fanousky vypocetni techniky
Subject: Posledny udaj v Exceli

     Dobrý deň, obzvlášť odborníci na Excel!

  Chcem sa spýtať, či dakto z Vás nepozná v Exceli funkciu alebo možnosť,
ktorá by spôsobila, že by Excel v určitej bunke zobrazoval posledný údaj z
určitého stĺpca. Uvediem príklad. Mám viaclistový zošit, v ktorom sledujeme
a štaticsticky vyhodnocujeme rôzne údaje, napr počty pracovníkov, počty
aktivít, počty účastníkov a podobne. Na jednom liste si zapisujem do stlpca
vždy nové údaje, teda každým týždňom sú stĺpce o niečo dlhšie a nový
posledný a teda aktuálny údaj je vždy dolu. Pomocou vzorcov a funkcie sum
môžem kedykoľvek získať kompletný súčet, priemer a podobné údaje. Na všetko
už mám porobené vzorce a to aj v iných listoch, ktoré len preberajú údaje z
tohto listu zoznamov a zobrazujú výsledky. Problém však mám s tým, že
neviem, ako dosiahnuť, aby Excel do niektorých vzorcov prebral iba posledný
a teda aktuálny údaj a ho spracoval alebo aspoň zobrazil. Ak napíšem na
pevno odkaz napr na zošit zoznamy a bunku B112, tak sa mi zobrazí hodnota
tejto bunky B112. O týždeň však pripíšem´do zoznamu nový údaj a ten je už v
bunke B113 a o dva týždne je už aktuálny údaj vbunke B114. Ale vzorce budú
stále brať len bunku B112. Bolo by dobre, keby Excel dokázal nejako
detekovať, že stĺpec je už o jednu bunku dlhší a zobrať nový aktuálny údaj.
Ide to nejako?

      S vďakou

        Š Kiss