Anglictina na PC

Miloš Šmíd milosmid na volny.cz
Pondělí Červen 26 13:53:06 CEST 2006

Dobrý den, pane Krčmáři,
ten program Vám pošlu na soukromou adresu- Nešlo o to, že nefungoval link na
stažení, ale že se muselo jednak čekat na přesměrování stránek a pak se
objevil nahoře pod adresou proužek s varováním, zda chcete soubor stahnout.
Teprve, když jste to po rozbalení proužku dal stahnout, tak se za chvíli
objevilo okno s výběrem, tlačítka pro Uložení. Říkalo to tam, že se bude
objevovat pop up neboli vyskakovací okno.
Trochu nechápu, souvisí spolu nějak program nebo slovník Verdikt free a
tohle?
Zdarma v základní verzi je i slovník Millenium na www.pc-slovniky.cz . Jde o
slovníky česko-anglicko-německo-francouzsko a nyní i ruské. Je potřeba
pracovat s virtuálním kurzorem vašeho screen readeru.
Dále bych upozornil na projekt Eurochance společnosti railcom na adrese:
http://eurochance.brailcom.org/
Už jste to někdo zkoušel? Jaké to je?
Návod, jak to ovládat je na
http://eurochance.brailcom.org/courses/intermediate-en/instructions.cs.html
Jinak bych dále doporučil www.anglictina.com - ve spolupráci s
ComputerPressem vydávají malé brožurky zaměřené třeba na frázová slovesa
spolu s cédéčkem buď s mp3 nahrávkami kurzů nebo s výukovými programy, ale
tam si nejsem jist, jak by se to dalo ovládat pomocí screen readerů.
Vím, že pan Hegr používá nebo používal s Window Eysem LangMastery.
Výuka na kazetách je pak Evropská škola korespondenčních kurzů www.eskk.cz .
Nedávno vyšla Angličtina snadno a rychle v Lidových novinách.
Dále tu jsou kurzy z BBC ve formátu real player.
Snad bych jen varoval před kurzy typu Magická angličtina, respektive tu
neznám, ale viděl jsem konkurenční Taxus learning - jde o sadu cédé, k tomu
kniha s větami s doslovným překladem. Metoda je taková, že si pouštíte
cédéčka pořád dokola, až vstoupí do vašeho povědomí. Může se Vám ale také
docela dobře stát, že se možná naučíte trochu anglicky, utratíte přitom
nekřesťanské peníze, ale nebudete pak možná schopni dát dohromady správně
českou větu a nebo se při čtení těch překladů smíchy počůráte.
Samozřejmě, že ideální je využít nějakého nabízeného docházkového kurzu, ale
i pro samouky je toho dnes už poměrně hodně k mání.
Zdraví Vás Miloš Šmíd

  _____