Pocitac v lietadle?

Štefan Kiss stefan.kiss na nextra.sk
Pátek Červen 16 17:52:23 CEST 2006

   Nazdar Laco!

  Ja vždy keď letím niekam, tak si notebook berim so sebou. Jednak z
dôvodov, ktoré si uviedol, teda tlak teplo a pod, ale aj predchádzam možnej
strate - všetko sa môže stať a aj keby mi letecká spoločnosť moju batožinu
poslala napr o týdeň, tak by som nemal dobrý pocit z toho, že môj notebook
chodí kade-tade po svete bezo mňa. No a napokon, keď mi manželka z okna
lietadla opisovala, akým spôsobom sa nakladá a vykladá batožina, tak som bol
len rád, že mám notebook pekne pri sebe. Samozrejme, každá letecká
spoločnosť má iné podmienky, jedna nedbá o obsah a stačí jej aby mala
batožina povolený rozmer, iná zasa nedbá na rozmer, ale veci podobného druhu
musia byť vopred ohlásené. Takže radím, notebook zásadne na bord a u
spoločnosti overiť podmienky bordovania notebooku.

      Števo

----- Original Message -----
From: "Ladislav Csepi" <lacoc na nextra.sk>
To: "Pro fanousky vypocetni techniky" <fanda na tereza.fjfi.cvut.cz>
Sent: Friday, June 16, 2006 5:37 PM
Subject: Pocitac v lietadle?

Nazdarte,
Potrebujem poradiť v nasledujúcej veci: Letím na dovolenku a notebook nemôže
neisť so mnou. Avšak ho chcem zabaliť do kufra k ostatnej batožine a
cestovať bude v batožinovom priestore lietadla, ktoré tuším nie je
vykurované a je tam i iný tlak vzduchu, než v kabíne - ak sa mýlim, prosím
opravte ma. Ako bude notebook tieto teplotné a tlakové zmeny znášať, najmä
jeho disk? Ide mi o to, či napr. po príchode na dovolenku nezistím, že sa už
nedá zapnúť atd... Môžem ho nechať cestovať v batožinovom priestore v kufri,
alebo si ho radšej mám vziať k sebe do kabíny, čo síce zväčší objem mojej
príručnej batožiny, no ale čo už...
Za rady vopred dikes - L