Vyrobci hlasovych vystupu k pomuckam pro nevidome

Michal Suchý suchy.michal na tiscali.cz
Pondělí Červen 5 21:35:16 CEST 2006

Ahoj fandové. Nevím, jestli zrovna patří tento dotaz do Fandy, ale přišlo mi
to i možná trochu zajímavé. Nevíte, jestli se dá někde zjistit, kteří
výrobci dělají hlasové výstupy do přístrojů pro nevidomé? Myslím tím výstupy
třeba do českých teploměrů, vah nebo budíků nebo do německých  hodinek nebo
kalkulaček. Ještě bych měl jeden takový poznatek k českým mluvícím pomůckám.
Nechci je tím nijak odsunout mezi horší, taky jsou kvalitní, ale u některých
jsem si všiml v poslechu, že mají české hlasové výstupy horší kvalitu než
hlasové výstupy např. v Angličtině nebo v Němčině. Nejvíc jsem to
vypozoroval u jedné pomůcky, kterou jsem si zkoušel na Tmavomodrém
festivale. Asi nejzřetelnější hlas mají Hodiny česky mluvící - přívěšek,
alespoň si to myslím. Zdraví Michal.