FTP server

Peter Vágner pvdeejay na gmail.com
Čtvrtek Prosinec 14 21:48:23 CET 2006

Dobrý večer,
S týmto musím súhlasiť, ja tiež mám na svojom stroji FTP server a keď
potrebujem niekomu niečo poslať, dám mu jednoducho len linku na
stiahnutie namiesto používania kadejakých menej dôverihodných
technológií ako napr. skype a pod.
Aby som sa vrátil k problému, overte si napr. či sa môže pripojiť k vám
na FTP server nejaký známy z vonka vašej lokálnej siete. Pre začiatok
úplne vynechajme DNS hosting. kamarátovi dajte namiesto názvu hostiteľa
len vašu IP adresu, ktorá sa zobrazí napr. na stránke http://www.ipip.cz
alebo http://myip.dk . IP adresa je zhluk štyroch skupín číslic
oddelených bodkov pri čom každá skupina v tejto štvorici je z intervalu
0 až 255.
Ak sa toto podarí, vyplnte do programu, ktorý ste stiahli od DNS
providera vaše prihlasovacie údaje a nechajte si zaktualizovať záznam.
Po pár minútach môžete overiť správnosť záznamu napr. aj cez príkazový
riadok keď napíšete
ping adresa.serveftp.com
okrem iného by ste mali dostať ip adresu stroja, ktorý sa skrýva za tou
mennou adresov.

PV