phono preamp studio povodne Re: prenikanie hlasuRe: Skype ozvena

gp1 gp1 na nextra.sk
Čtvrtek Prosinec 28 15:39:27 CET 2006

Ahoj Csaba!
Tak phono preamp studio sa vinikajúco uplatnilo pri digitalizácii platní,
lebo má napodiv dobrý odstup signálu od šumu a brumu, použil som gramo
značky Akai s dynamickou prenoskou. Ináč ten soft - teratec studio nie je
blind friendly, takže zariadenie doporučujem po dohode s dodávatelom kúpiť
bez tohoto softu, ktorý nahradí akýkolvek iný freeware. Digitalizovali sme
aj cez program Nero, ktorý nie je zvlášť na to určený, ale šlo to.
Ovládač vytvorí v počítači další vstupaudio . Cena samotného prevodníka je
asi jedna tretina ceny. Udivilo ma, že to vonkoncom nechytalo rádiové
stanice, šumy ani brumy.
Platne sme pred digitalizáciou dôkladne očistili špeciálnym uhlíkovým
kartáčom od prachu a vyprali v ultrazvuku destilovanou vodou. Velmi výrazne
to zredukovalo praskanie a šum platne. Žiadny software nevyčistí zvuk lepšie
ako mechanické čistenie!!! Po vyčistení platne balíme len do jemného
hodvábneho papiera.
Takto sme spracovali zatial asi 150 platní a dalších 100 čaká. Skôr sa však
pozriem, či to nie je náhodou zdigitalizované, aby sa nerobila zbytočná
robota.
Osvedčilo sa najprv digitalizovať celú jednu stranu platne, následne odšumiť
a odpraskať, potom postrihať na jednotlivé skladby a skomprimovať. Popisy
albumu a interpretov sa potom urobia hromadne.
Aj tak to zaberie asi 3 - 10 násobok hracieho času platne...