graficka karta a pamatf

gp1 gp1 na nextra.sk
Úterý Prosinec 5 17:08:47 CET 2006

Ahoj!
Doplním teda časť, ktorá akosi vypadla pri kopírovaní informácie do mailu.
V prípade, že sa jedná o samostatnú grafickú kartu, velkosť VRAM sa dá
zmeniť jedine pridaním dalších chipov, pokial sú tam príslušné patice.
Zmenšenie akosi nie je možné, nakolko sú chipy pamatí prispájkované!
From: "GARAI Csaba" <csabag na centrum.cz>
To: "Pro fanousky vypocetni techniky" <fanda na tereza.fjfi.cvut.cz>
Sent: Tuesday, December 05, 2006 3:03 PM
Subject: Re: graficka karta a pamatf

Zdravim, takto jednoznacne by som to neformuloval. Vzhladom k tomu, ze od
tazatela prislo malo vstupnych informacii, tak je dost tazke jednoznacne
odpovedat, ale snad obecnejsie plati, ze:
U aktualnych integrovanych VGA od Intelu, vsetky notebookove s chipmi
Extreme Graphic maju dynamicky pridelovanu operacnu pamat v zavislosti na
potrebach systemu. V mojom pripade Intel Graphic Extreme 2 to je max 64 MB,
pricom minimum je 8 MB. Ci sa to da v BIOSe nastavit na pevno, neviem, nikdy
som to neskumal ani nepotreboval skumat.
Predpokladam, ze to bude obdobne aj v stolnych integrovanych grafikach, od
Intelu.
Napr. chipsety I815 mali nastavitelne tusim 4 - 16 MB v krokoch po 4 MB,
starsie chipsety SIS tak isto atd.
s pozdravom Cs.