Screamer Radio-oblibene cz

Ing. Karel Hrubeš hrubes na braillnet.cz
Středa Duben 26 16:19:32 CEST 2006

Zdravím pane Drahoňovský a i ostatní "Fandy".
Nejprve, pokud jde tedy o přidávání rádií do seznamu oblíbených přes menu,
tak já jsem to dělal z těch mých záložek Winampu tak, že jsem tento soubor
winamp.bm otevřel v poznámkovém bloku, z těchto okopíroval ten přesný odkaz
toho vysílání, který byl vždy na řádku nad popiskem toho rádia, přepnul jsem
se do screamradia, tam nevím proč bylo většinou nutné pro to, aby jsem se
dostal do menu programu, dát dvakrát levý alt, šipkou dolů byla asi druhá
možnost "otevřít url", po enteru se stala docela milá věc - odkaz
nakopírovaný ve schránce se automaticky vložil do otevřeného editačního
pole, aniž bych musel dávat ctrl+vé, po jednom tabulátoru bylo OK, které
jsem mezerou aktivoval, pak se někdy ozvalo přehrávání, někdy ovšem ne,
přestože, jak jsem psal v minulém e-mailu, na stavovém řádku svítilo
"hraji", tak jsem tedy stopnul přehrávání alt+es a po chvilce jsem dal zase
přehrát alt+pé, když se ozvalo přehrávání, tak jsem klidně i při tom
přehrávání pro vložení do oblíbených dal alt+b (Božena), čímž jsem rozbalil
menu oblíbené, hned první možnost je i v češtině bohužel "add to favorites",
dal jsem na tom tedy enter a tím bylo rádio v oblíbených. Odkazy rádií
vysílajících na internetu lze samozřejmě ještě získat přímo z internetu, tam
pak musíte být na příslušném odkaze, který spouští přehrávání rádia, musíte
být přímo na tomto odkaze nastavený, takže nevím, jestli používáte JAWS nebo
jaký screenreader, tak v JAWSu, dáte seznam odkazů insert+F7, šipkou
najedete na příslušný odkaz, po jednom tabulátoru je hned první možnost
"přejít na odkaz", dáte na tom mezerník, poté vlezete do kontextového menu,
kde je možnost "kopírovat zástupce", na ní dáte enter a tím máte adresu toho
odkazu ve schránce a můžete jej tedy výše uvedeným způsobem vložit do
editačního pole po aktivaci funkce "otevřít url". Jiný způsob vkládání
vysílání rádií jsem neobjevil. Ještě pak ovšem vzniká další problém, takto
přidaná rádia jsou v tom menu oblíbené nepojmenovaná, takže jakmile do toho
menu alt+bé vlezete, tak se ozve jenom "add to favorites", po šipce dolů je
ovšem ticho. Pro pojmenování rádia je pak nutné otevřít ten soubor
favorites.xml v poznámkovém bloku a název rádia tam doplnit ručně. Mělo by
to jít i přes menu programu, kde v menu soubor je možnost "uprav oblíbené",
po jeho aktivaci se také otevře ten soubor favorites.xml v poznámkovém
bloku, ale i přes uložení se mi někdy nepodařilo po znovuspuštění programu,
aby se zeditované změny projevily a nepojmenovaná rádia byla pojmenovaná.
Takže raději doporučuji vypnout program Screamer Radio a načíst ten soubor
favorites.xml do poznámkového bloku - jestli používáte Total Commander, tak
se na něj postavte a dejte F4. No a tam se vám otevře ten zdrojový kód toho
xml souboru, má to nějaký úvodní tag a závěrečný tag, každé rádio je
prezentováno pak třemi řádky, například:

   <Station title="Kiss Delta" url="">
      <Source>mms://82.208.28.37/delta128/.wma</Source>
   </Station>

Po přidání odkazu do oblíbených ovšem tam v tomto výše uvedeném případě je
ten první řádek jenom
   <Station title="" url="">
tedy uvozovky za station title jsou prázdné a musíte do nich vložit název
toho rádia, aby se tento zobrazoval v tom menu oblíbené.
Pokud pak tedy chcete nějaké rádio odstranit z těch oblíbených, tak opět
takto nějak v poznámkovém bloku musíte vymazat všechny 3 řádky, které jsou
vstaženy k tomu rádiu. Přes menu tam žádná taková možnost není, opět jde
pouze zvolit možnost "upravit oblíbené", ale já ten soubor favorites.xml
raději otvírám ručně bez spuštěného programu Screamer Radio.
Pokud jde o ten bytrate, tak ten tam je nastavitelný, a to natvrdo, tedy
pokud tam máte nastaveno 128, tak nahrává 128, i když rádio vysílá 64 či 48.
Můžete samozřejmě nastavit i méně, jestli chcete šetřit místem a dosáhnout
menší velikosti uloženého záznamu, ale já jsem nechal těch 128 - dost z těch
rádií, která tam mám nastavena, vysílají právě v tomto datovém toku.
Tolik asi mé poznatky a zkušenosti s tímto programem. Češtinu jsem poslal
již před chvilkou a už koukám i do konference dorazila. Ještě jednou všechny
zdraví Karel H.