Re: Čím chránit počítač?

Středa Duben 26 11:58:30 CEST 2006

> Mysleli jsme, že XP už firewall obsahují.

Ano, Windows XP firewall obsahují, ale v praxi funguje spíše pouze
"jednosměrně", tedy brání běžným průnikům z Internetu do počítače, ale
už tolik nehlídá "zpětný směr", tedy kdo a proč se připojuje z Vašeho
počítače na Internet.

> Ale dáme na vás, zkušenější.

No, já bych to tak jednoznačně neviděl. Špatně nastavený firewall je
totiž podle mého názoru horší než žádný (resp. než vestavěný v XP,
který se téměř nenastavuje), takže pokud nemáte tolik zkušeností,
abyste si firewall sami nastavili, ani někoho, kdo Vám jej pečlivě
nastaví, tak bych byl v této věci spíše zdrženlivější a do instalace
se nepouštěl. Méně je často více...

S pozdravem

Michal Jungmann