Jaws byloRe: Re[2]: HAL - prosba

Štefan Kiss stefan.kiss na nextra.sk
Pondělí Duben 10 13:12:03 CEST 2006

   Dobrý deň!

  No ja mám Jaws 6.20 a skutočne mi Jaws číta všetky info pred odkazom. To
click mouse over už neviem otestovať, lebo som to zamenil za zvuk, ale aj
ten zaznie vždy pred názvom linku, oci to až tak moc nezdržuje, no aj tak by
to bolo lepšie až za tým. Ale info ako grafika alebo navštíveno zenjú
zásadne pred odkazom. Napr len tak z brucha na stránke
www.szm.sk
grafika fonhit.sk
navštíveno grafika katalog
navštíveno grafika pošta a web

 a tak ďalej.

   Kiss

----- Original Message -----
From: "Michal Jungmann" <jungmann na braillnet.cz>
To: "Pro fanousky vypocetni techniky" <fanda na tereza.fjfi.cvut.cz>
Sent: Monday, April 10, 2006 12:46 PM
Subject: Re: Jaws byloRe: Re[2]: HAL - prosba

> [...]
> testovací stránce
>
> http://www.freedomscientific.com/fs_products/Surfs_Up/MouseOver.htm
>
> je IMHO pořadí v pořádku -- já zde slyším "JAWS odkaz grafika při
> přechodu myší", "MAGic odkaz grafika při přechodu myší" atd.

> Buďte prosím tak laskav, uvedený problém nám opravdu dosud nikdo
> nehlásil. Čas od času narazíme u uživatelů se zbytky zraku, kteří
> používají vlastní barevné schéma, na problém s nastavením barev, kdy
> instalace nedokáže například automaticky nastavit barvy vysvícení pro
> Outlook Express a je nutné toto nastavení provést ručně, ale o dalším

vyzkousim v Caroline. Stejne mi u tech zacinajicich, kteri by si tuto hlasku
neumeli zapnout prijde, ze to musi nutne zdrzovat. IMHO se jedna o
doplnkouvou informaci, nikoliv o primarni. Primarni je nazev linku, takze by
mozna mely dalsi funkcni moznosti spojene s danym odkazem zaznit az po
primarni informaci, ale toto je zrejme dano celkovou filosofii Jawsu.
Caroline, mel jsem dojem, ze se jedna o standartni chovani novych instalaci,
jelikoz se to objevuje i po reinstalacich PC - podle toho poznam bezpecne,
ze byl ten ktery pocitac behem doby, co jsem v laboratori nebyl
preinstalovan a pak chvili nastavuju a nastavuju.:-)

na ostatnich, navic Hall neznam, ale kdyz uz se probira slozitost Jawsu, mel
bych pripominku k nekolika vecem, ktere se objevily az v poslednich versicha
k uzivatelske privetivosti Jawsu urcite neprispely.
hned bez dalsiho, i kdyz predtim s Jawsem nikdy nepracoval. Kvanta horkych
klaves clovek skutecne nepotrebuje, zejmena pri cinnostech, ktere jste
popsal ve svem mailu.
uzivatel nema co na praci a proto neskodi, ze nez se dostane k relevantni
informaci vyslechne pred kazdym odkazem sahodlouhou hlasku napr.: "pri
prechodu mysi odkaz..." nebo jeste jednu delsi variantu, kterou si
momentalne nevybavim, mam tady WinTalkra.:-) v anglicke versi to je o neco
kratsi - "mouse over link...", stejne mi to prijde irelevantni, informace,
ktera by postacovala - vis. drivejsi verse je odkaz, ale mohu se mylit,
nikdo mi vsak nepodal z uzivatelu informaci, ktera by tuto hlasku rozumne
zduvodnila a to maji mnozi za sebou kurs s Jawsem. Podle meho nazoru je mene
nekdy vice.
duvodu po stisku kterekoliv klavesy ozve jeho popis, tady si uz troufam
tvrdit, ze je bez dalsich uprav Jaws celkem nepouzitelny, nebot po kazdem
stisku klavesy vyslechnout "sipka vlevo, sipka vpravo..." je tak trochu
masochistickou seanci. Samozrejme si to uzivatel muze vypnout v prislusnem
manageru, ale ne kazdy musi chtit umet  byt soucasne uzivatelem a odbornikem
na dany program. V drivejsich versich byl z hlediska uzivatele Jaws urcite
privetivejsi. Nechapu proc se musely menit defaultni nastaveni vyrecnosti,
nebo jak se tomu nadava, kdyz bylo IMHO bezproblemovejsi.
ostatni jsou spokojeni. s pozdravem Cs.

situacích/aplikacích