HAL - prosba

Peter Gombarik msp na chello.sk
Pondělí Duben 10 10:15:15 CEST 2006

Zdravím fandovia,

K tomuto problému, alebo skôr diskusii len jedno. Bol som dlhoročným
používatelom Wintalkera, ale ak by som ho mal napríklad porovnávať s Jawsom,
tak mi to príde ako keby som porovnával Trabant s Audi. No proste je to
neporovnatelné. Tým, ale nechcem uraziť Wintalker, len chcem vyzdvihnúť
prácu niekoho, kto robí niečo len tak na kolene a dokáže spraviť software,
ktorý je predsa len použitelný, ale ak by sme to mali porovnávať s
programom, na vývoji ktorého sa podiela niekolko pracovníkov a je pre tento
program vytvorený tím, tak sa priznám, že fakt porovnávame neporovnatelné.
Veď prečo sme v Čechách nedokázali vyrobiť auto, ktoré by konkurovalo
zahraničným autám, ale akonáhle prišiel investor zo zahraničia a priniesol
nové technológie tak to celé ide? Možno ak by naši softwaroví odborníci mali
také podmienky ako Tí, ktorý napríklad v USA robia Jaws, tak by sme taktiež
vedeli vytvoriť program ktorý by bol konkurenciov pre Jaws. Jednoducho
skúste sa na tieto veci pozrieť aj z druhej strany a nie stále zo strany
užívatela.
Ak by som sa aj ja mal pozrieť len zo strany užívatela, tak by som nikdy
tieto dva softwae nemohol porovnávať, pretože Jaws je naozaj program, kde si
užívatel môže spraviť také užívatelské prostredie aké mu ozaj vyhovuje. Tiež
je niečo pravdy natom, že si treba uvedomiť načo bude človek užívatel
používať počítač, ano je to pravda, ale skúste začiatočníkovi povedať, že Ty
budeš robiť len to, alebo ono, keď nevie čo sa vlastne dá všetko robiť. No a
nechcel by som byť v koži toho doporučovatela, ktorému za nejaký čas zavolá
klient a povie, že tak ja som zistil, že sa s Jawsom dá pracovať skvele aj v
Exceli a s programom X to nieje možné. Alebo ak áno, tak ďaleko horšie.
Pritom by školitel nikdy nepovedal o klientovi, že sa niekedy naučí pracovať
s Excelom a preto mu doporučil screen reader, ktorý je jednoduchší a
napríklad práca v Exceli nieje práve jeho silnou stránkou. Čo v takomto
prípade? Odpoveď, že ja som nerátal stým, že Ty sa naučíš pracovať v takomto
prostredí by ma asi neuspokojila. No, ale nechám na Vás.
S pozdravom Peter

Masazny salon Peter, Sevcenkova 13, Bratislava
Tel: 0905/602558
E-mail: msp na chello.sk