HAL - prosba

Josef Louda josef.louda na tiscali.cz
Pondělí Duben 10 09:46:27 CEST 2006

  On ani Jaws není na všechno ideální a nejrychlejší. Mě osobně stále
nejvíc vyhovuje Wintalker.
A co se týče púvodního dotazu na HAL, tak mohu jen říci,že se mi zdál
velmi stabilní, ale to vím jen z krátkého seznámení z demo. Znovu tedy
doporučuji uvézt co si představuji aby mi odečítač umožňoval a s čím
budu nejvíc pracovat a pak lze něco doporučit.
Pepa

From: "GARAI Csaba
Zdravim Michale, porovnani Jawsu a ostatnich screenreaderu ponecham na
ostatnich, navic Hall neznam, ale kdyz uz se probira slozitost Jawsu,
mel bych pripominku k nekolika vecem, ktere se objevily az v
poslednich versicha k uzivatelske privetivosti Jawsu urcite
neprispely.
Vychazim z instalaci, ktere mame v laboratori Carolina, jedna se o
verse 6.xx.
Drive, napr ver 5.xx si skutecne clovek sedl a s Jawsem mohl pracovat
hned bez dalsiho, i kdyz predtim s Jawsem nikdy nepracoval. Kvanta
horkych klaves clovek skutecne nepotrebuje, zejmena pri cinnostech,
ktere jste popsal ve svem mailu.
Od novejsich versi ale mi prijde, ze vyvojari maji dojem, ze nevidomy
uzivatel nema co na praci a proto neskodi, ze nez se dostane k
relevantni informaci vyslechne pred kazdym odkazem sahodlouhou hlasku
napr.: "pri prechodu mysi odkaz..." nebo jeste jednu delsi variantu,
kterou si momentalne nevybavim, mam tady WinTalkra.:-) v anglicke
versi to je o neco kratsi - "mouse over link...", stejne mi to prijde
irelevantni, informace, ktera by postacovala - vis. drivejsi verse je
odkaz, ale mohu se mylit, nikdo mi vsak nepodal z uzivatelu informaci,
ktera by tuto hlasku rozumne zduvodnila a to maji mnozi za sebou kurs
s Jawsem. Podle meho nazoru je mene nekdy vice.
Dalsi veci je, ze po nainstalovani verse 6 se z nepochopitelnych
duvodu po stisku kterekoliv klavesy ozve jeho popis, tady si uz
troufam tvrdit, ze je bez dalsich uprav Jaws celkem nepouzitelny,
nebot po kazdem stisku klavesy vyslechnout "sipka vlevo, sipka
vpravo..." je tak trochu masochistickou seanci. Samozrejme si to
uzivatel muze vypnout v prislusnem manageru, ale ne kazdy musi chtit
umet byt soucasne uzivatelem a odbornikem na dany program. V
drivejsich versich byl z hlediska uzivatele Jaws urcite privetivejsi.
Nechapu proc se musely menit defaultni nastaveni vyrecnosti, nebo jak
se tomu nadava, kdyz bylo IMHO bezproblemovejsi.
Jsou to ale jen moje nazory, takze je klidne mozne, ze vsichni ostatni
jsou spokojeni. s pozdravem Cs.