Statistika v Exceli

Štefan Kiss stefan.kiss na nextra.sk
Úterý Duben 4 09:18:05 CEST 2006

   Ahojte priatelia!

  Obraciam sa najmä na exaktne mysliacich používateľov Excelu. Čaká ma v zamestnaní úloha spracovať štatistiku  za minulý rok, kde mám zratúvať rôzne číselne vyjadrené počty a porovnávať ich s predošlým rokom. Dávam to do Excelu, kde viem v pohode vkladať jednotlivé hodnoty a Excel ich môže automaticky napr. pomocou funkcie sum sčitovať. Chcem sa však spýtať, či neviete náhodou v exceli o funkcii, ktorá by dokázala porovnávať. Teda napr. ak mám v bunke A1 počet 200 za tento rok a v bunke A2 počet 300 za rok minulý, dá sa nejako napísať vzorec, podľa ktorého by mi v bunke A3 Excel zobrazil rozdiel? Samozrejme viem napísať vzorec, podľa ktorého sa od A1 odčíta A2 alebo naopak. Tu však je ten problém, že nie v každom stĺpci musí byť prvé číslo väčšie, napokon ako v štatistike. Takže by bolo treba, aby Excel sám detekoval, či je číslo v A1 väčšie alebo menšie ako A2 a na základe toho sám v bunke A3 zobrazil, či máme nárast alebo úbytok. Dá sa to nejako?

     Za radu ďakujem

    š Kiss