OT WinTalker Voice a politicke strany

Jan Snyrych snyrych na braillnet.cz
Čtvrtek Duben 27 14:00:00 CEST 2006

Dobrý den, Fandové,

ať už používáte WinTalker Voice s jakýmkoli odečítačem, určitě jste si
všimli, že jeho výslovnost různých zkratek a cizích slov není, a ani nemůže
být, vždy stoprocentní. Nedávno jsem si ale četl nějaký článek o volebních
preferencích a docela mě zarazilo, že mi WinTalker Voice úplně zamlčoval
název našich lidovců - zkratku ká dé ú prostě vůbec nečte. Podíval jsem se
tedy do standardního slovníku WTV (soubor STDCZ.DIC) a zjistil jsem, že
Jakub, Mirek a Markéta jsou zapřísáhlí antikřesťané, zato však věrní
komunisté. Zatímco pro zkratky K S Č a K S Č M je definovaná krásná
výslovnost káesčé a káesčéem, tak pro zkratku K D U je natvrdo nastavená
pouze mezera, takže se vůbec nevysloví. Proto se ptám tvůrců WinTalker
Voice, neměl by být hlasový syntetizér apolitický a vyslovovat všechny
strany krásně, nebo všechny zkomoleně?:-)

Zdraví vás
Honza Šnyrych