FTP v totalcommanderu

Tomáš Vagner vagtom na seznam.cz
Čtvrtek Duben 20 08:34:14 CEST 2006

Ano vysvetlil jste to dobre. No ja bych spis zkusil tu druhou moznost. Pevnou IP mam takze kdo mate zkusenosti s filezilou, tak napiste a ja si udelam FTP. Dekuji vam za ochotu. Tomas.
  ----- Original Message -----
  From: Štefan Kiss
  To: Pro fanousky vypocetni techniky
  Sent: Thursday, April 20, 2006 8:05 AM
  Subject: Re: FTP v totalcommanderu

      Ahoj!

    No v prvom rade si treba uvedomiť, že FTP nie je priestor - adresár do ktorého uložím veci - ale je to spôsob (ftp = file transfer protocol), teda ide o typ prenosu súborov a tým pádom aj typ servera, ktorý tento typ prenosu podporuje. FTP spôsobom môžeme prenášať súbory z adresárov na svojom počítači do adresárov na iných počítačoch, ktoré podporujú file transfer protocol. Teda FTP je vlastne typ prenosu.
    Ak chceš používať FTP, musíš mať okrem svojho počítača ešte niekde na nete účet, teda nejaký voľný pristor, kde môžeš vkladať súbory. Total Comander Ti sám o sebe FTP nevytvorí, len ti umožní spojiť sa s Tvojim FTP účtom na nete. Pomocou Total Comandera môžeš  iba preniesť súbory od seba na server alebo opačne. Ak Ty prenesieš na FtP server nejaké súbory, môžu si ich odtiaľ ľudia sťahovať.
    Druhou možnosťou je, že použiješ Fileziilu server, čo je programček, ktorý zmení Tvoj počítač na FTP server, takže nemusíš nikam nič prenášať a ľudia si to môžu ťahať priamo od Teba. Ale to je trochu zložitejšie, musíš mať pevnu IP adresu a všetko dôkladne ponastavovať. S týmto nemám osobne žiadne skúsenosti.
    Doporučujem pre Teba tú prvú možnosť. Ale dúfam, že úlohu total Comandera v tomto procese som vysvetlil dosti jasne.

  S pozdravom

       Štefan Kiss