Re ]: HAL - prosba

Josef Louda josef.louda na tiscali.cz
Úterý Duben 11 04:06:31 CEST 2006

  Zdravím,

 raději jsem si zopakoval datum,jestli náhodou není ještě 1.4. tedy
apríl.
  Je pravdou, že na vyuku Wintalkru 3.3 jsem měl dokonalého učitele
Petra Obereitera a v Patrikovi Pospíšilovi byl vždy také ochotný
rádce, ale Jaws ač jistě zvlášť na netu  nejdokonalejší má své
zvláštnosti a mouchy. V adresáři a některých editačních polích musím k
šipce přidat inzert abych se něco dozvěděl a dost často se stává a to
jak jsem si ověřil i u počítače v tyfloservisu, že Jaws prostě občas v
adresářích ani necekne a musí se operace opakovat. To se mi s
Wintalkrem nestalo nikdy.     když jsem žádal na instruktorce aby mi
ukázala jak přesně a rychle ovládat knihovnu Brailnetu, tak jsem
raději od Jawsu odstoupil a vrátil se k Wintalkru. Nemusím tam totiž
entrem potvrzovat editační pole, nemusím mazat púvodní vyhledávaný
řetězec, ale jen ho tam skopíruji,  čímž se púvodní přepíše. A v
Outlooku , kdy s Wintalkrem používám makro pro psaní ve Wordpadu je
pak psaní mnohem příjemější,než psaní s Jawsem rovnou v Outlooku. Na
čtení s funkčností je ovšem lepší Jaws,ale u verze 4 je to myslím
jedno.  Vyhovuje mi samozřejmě, že se nemusím starat o maximalizace
oken a kupodivu jsem našel i na netu jedno počítadlo, kde jsem s
Jawsem nedokázal žádným způsobem přečíst stav,ale Wirtuální okno
wintalkru to kupodivu četlo.
U Wintalkru je velmi praktické určování pozice v textech a čtení ve
wirtuálním okně imho nemá zatím konkurenci.
  Samozřejmně na mnohé nové a složitější aplikace Wintalker již vždy
nestačí.  Ale pro mnohé, kteří nevyžadují brailský řádek a stačí jim
běžný kontakt se světem celkem postačí, zvlášť když ovládání je
intuitivní a nemusí si někdy vykroutit prsty jak je tomu při některých
kombinacích u Jawsu. Jistě jde u všeho o zvyk, a můžeme si lecos u
Jawsu  upravit,ale pak je to právě ten  problém na jiném originálně
nastaveném počítači. Prostě není to tak černobílé a kdo chce by měl
mít možnost si vše vyskoušet a pak se rozhodnout.
   Pepa

From: "Milan Habrnal