screen readery porovnanie vlastnosti

gp1 gp1 na nextra.sk
Neděle Duben 9 12:23:03 CEST 2006

Ahoj fandovia!
Nechcem zase rozvíriť neplodnú debatu   o ničom, skôr debatu o prednostiach,
či záporoch jednotlivých typov screen readerov, ale mohol by radšej niekto
kompetentný, hlavne ten, kto má k dispozícii viac systémov,  porovnať
viaceré systémy a zrozumitelnou formou praktického testu, krok za krokom
porovnávať, aké funkčné prednosti má v danej situácii jeden systém screen
readera voči druhému.
Hlavne či dokáže, alebo nedokáže prečítať obrazovku a khlavne čo nedokáže
prečítať s nej.
Užívatela vonkoncom nezaujímajú zbytočné otravné hlásenia, ktoré len zdržujú
v práci a zbytočne zaťažujú už aj tak vystresovaného užívatela odkázaného
len na to, čo počuje, aby sa mohol vôbec zorientovať čo a hlavne v čom robí
a v akej fázi práce sa momentálne nachádza. Po pár hodinách bude z toho
všetkého tak ohučaný a vyčerpaný, že sa už nebude, kvôli zbytočným
hláseniam, môct sústrediť na robotu.
Bolo by to zrejme vačším prínosom, ako vychvalovanie len jedného typu
produktu, ktorý sa predáva a preto je najlepší. Najlepší je preto, lebo sa
predáva...
Takéto reči nás ale vonkoncom nezaujímajú, pokial sme na konferencii
venovanej výpočtovej technike.
Skrátka aj rozsah informácií užívatelovi o situácii v ktorej sa nachádza, by
sa mal dať v rozumnej miere nastaviť aby nezaťažoval. Kompletné situačné
okno by sa malo dať prečítať až po stlačení určitej klávesovej skratky.
V opačnom prípade je práca s počítačom možná len za podmienky dokonalej
znalosti systému na úrovni systémového inžiniera, ale vonkoncom nie pre
laika, aj ked potrebuje len zopár základných vecí. úrovne
Tak ako? Kto sa do toho pustí prvý?
Budem mu držať palce.
Príjemný weekend prajú:
Peter a jeho trpazlíci z computera.