prohlizeni jineho pocitace spravcem site

Neděle Září 18 09:17:03 CEST 2005

Ahoj Míšo,
máš pravdu v tom, že je sprosté od správce sítě, pokud čte osobní poštu, to
je opravdu na pováženou. Ale faktem je, že pokud kontroluje webové stránky,
tak si myslím, že na to právo má. Já sám jsem např. přihlášený v konferenci
avg, kde jsou přihlášeni i různí správci počítačových  sítí, kolikrát i
velkých firem. A člověk se až podiví, co se tam doslechne. Kolik uživatelů v
práci surfuje po různých nemravných stránkách, dokonce tam např. hledá
cracky apod. A potom s tím má akorát tak správce sítě veliké problémy. A už
jsem tam i četl o případu, kdy správce dotyčnému uživateli zakázal surfování
úplně a odřízl ho úplně od internetu. Takže ono těžko řícct, co je a co není
správné.
K tomu wi-fi připojení. Záleží na poskytovateli wi-fi. Já sám mám asi měsíc
a něco wi-fi od zdejšího kroměřížského poskytovatele a toho jsem se na
rovinu zeptal, zda mohu používat sem tam p2p. Řekl mi, že pokud budu
respektovat pravidla, která jsou na jejich stránkách, tak úplně bez
problémů. Na stránkách není nic velice stryktně dané, akorát je tam zmínka o
tom, že by uživatelé neměli přes den tahat velké soubory, mp3, videa apod.
Že by si měli počkat až na večer, aby byl v síti vyvážený provoz. No, co si
budeme povídat, také jsem občas prvních 14 dnů pravidlo porušil, ono totiiž
pokud připojení jede rychlostí 1024 kbps po celý den a ještě k tomu jak
stahování, tak i odesílání, tak jsem neodolal a stáhl  jsem si nějaký ten
větší soubor. Ale snažím se už teď respektovat daná pravidla a myslím si, že
pokud to tak budeme dělat všichni na síti, tak budeme spokojeni. A tak by to
asi mělo být na každé wifině. Omlouvám se za delší přízpěvek, s pozdravem
Jiří Stojaník.