Leonardo - postřehy

Josef Hlavinka hlavinka na braillnet.cz
Neděle Září 18 23:24:21 CEST 2005

Před pár dny sem někdo dal odkaz na pořad o mobilech, nového rádia Leonardo.
Soubor v MP3 jsem si stáhl a poslechl, za odkaz děkuji.
Poslouchal jsem to v noci abych nerušil sousedy, tak jsem to měl dost
stlumené a napadlo mně několik postřehů.
1. Ačkoli znám digitální hudbu na CD, ten záznam z běžné rozhlasové besedy
mě trochu překvapil. Pokud se mluvilo tiše, dá se říct že besedující si spíš
cosi mrmlali pod nos, nebylo mnohdy dobře rozumět, co přesně říkají, hlavně
koncovky slov. Pak ovšem třeba některý z nich podvědomě mlaskl ústy a se
mnou to doslova trhlo. A pokud někdo zakašlal, bylo to jako prásknutí bičem
v porovnání s běžnou řečí. Myslím si tudíž, že až se opravdu bude jednou
vysílat v digitálních multiplexech a přijímat na plně digitálních
přijímačích, bude vyrovnávání - hlavně řeči - docela obtížným problémem.
Naproti tomu mi přišla lepší vyrovnanost mezi řečí a hudbou.
2. Docela by mě zajímalo, jak to bude při digitálním vysílání rozhlasu a
televize, s počítačovými radio a TV kartami.
Nevíte někdo, jestli jsou už na trhu karty, které budou moci digitální
vysílání přijímat a zpracovávat je pro počítače?
A jak to asi bude se všemi přenosnými přijímači (různými těmi
tranzistoráky?) A co přenosné radiomagnetofony? A přijímače v různých těch
přehravačích, mobilních telefonech a jinde? Zdá se mi, že všechny tyto
přístroje se v podstatě budou moci vyhodit. Tedy alespoň ty, ve kterých
tvoří rádio podstatnou část jejich vybavení.
Všechny zdraví

Josef Hlavinka
hlavinka na braillnet.cz
585223678 na iol.cz