programove info

Tomáš Hromádka t.hromadka na seznam.cz
Sobota Září 10 00:21:23 CEST 2005

Ono to asi už je i teď. Já jsem byl před měsícem na Mallorce a vůbec se mi
nepodařilo chytit Prahu nebo Svobodnou evropu na středních vlnách, což mi
vždycky šlo. Šlo to i ještě začátkem srpna v Litvě. ----- Original
Message -----
From: "Jozef Lackovsky" <lackovsky na clnet.cz>
To: "Pro fanousky vypocetni techniky" <fanda na tereza.fjfi.cvut.cz>
Sent: Wednesday, September 07, 2005 9:28 PM
Subject: Re: programove info

Ono to není lepší ani s českými vysílači. Praha a ani Radiojurnál se už na
dlouhých vlnách nebudou dlouho chytat. Českýrozhlas se tyto frekvence prý
chystá zrušit.
Takže, pro ty znás, co jsme si Bratislavu, Prahu nebo radiojurnál rádi
poslechli i mimo republiku bude konec. Poslouchat v Itálii v Řecku a jinde
už vůbec nebude připadat v úvahu, jak tomu bylo ještě nedávno.
Hezký konec týdne a víkend přeje
Jozef L.

Dík za odkaz na S1. Byly časy, kdy jsem to spolehlivě chytl jak na SV, tak i
na VKV.

Presne tak, vysielač Nitra na 1098 khz so svojimi 750 kw v nočných hodinách
spoľahlivo svojim signálom pokrýval takmer celú európu a je naozaj až
zarážajúce, prečo vedenie Sro nemohlo aspoň tento vysielač ponechať v
prevádzke hoc len v nočných hodinách. No nepomohli sťažnosti zahraničných
ani tunajších poslucháčov, proste vraj nieto peňazí a Sro sa musí v prvom
rade starať o kvalitné pokrytie doma a nie za hranicami, takže na ten
kmitočet hodili iný vysielač iba s 50 kw so štvrtým okruhom slovenského
rozhlasu a do konca roku 2007 chce Sro stredné vlny úplne opustiť.
Možno príspevok trocha mimo témy tejto konferencie, ale je to na vysvetlenie
pretých, ktorí v zahraničí Sro radi počúvali a odrazu už nemôžu.
s pozdravom Peťo