Vypnuty monitor

Ondřej Fránek franek na tereza.fjfi.cvut.cz
Úterý Květen 31 20:57:11 CEST 2005

Dobrý den Fandové,

tohle je dobrý příklad, jak demonstrovat, že bychom vždy měli velmi dobře
vážit, zda použít slovo "blbost" či jinak emocionálně zabarvený výraz -
pisatele se to může dotknout a je to zbytečné. Např. v tomto případě, to
není tak úplně pravda. Můžu doložit jeden případ, kdy nezapínání monitoru
sice nevedlo k "poškození počítače", nicméně na uživatelský komfort mělo
neblahý vliv. Jednalo se o situaci, kdy ovladač karet Matrox se při svém
startu pokoušel komunikovat s monitorem. (Dnešní monitory již totiž dávno
mají plug-and-play funkce a komunikují s počítačem jako např. tiskárna.)
Když monitor neodpovídal (byl vypnutý) vypisovali se chybové hlášky, které
pro nevidomého uživatele byly výrazně frustrující. (Počítač se tím neničil,
zato uživatel dostal pěkně zabrat.) Dalo nám onehdy trochu práce přijít
nato, proč se to děje a kde to vypnout.

S pozdravem

Ondřej Fránek