Re: Dotaz ohledně vypínaní počítače

JUDr.B.Dohelský judr.dohelsky na quick.cz
Středa Květen 25 21:11:38 CEST 2005

Děkuji Milane za užitečnou radu, na ty běžící aplikace jsem se pochopitelně
díval a povypínal jsem všecho kromě asi pětí nejdůležitějších programů jako
jsou scanregistry, taskmonitor apod. Ale bohužel to nepomohlo. Dokonce mi
nepomohla ani záplata stažená z internetu na radu jednoho z Vás. Ale spoň
jsem si na příslušné stránce přečetl docela zajímavý článek týkající se
srovnání různých typů systému Windows.
Přesto jsem ale nakonec ten problém s vypínáním počítače vyřešil, a to sice
dost nestandartní, ale přesto účinnou cestou. Zkrátka: vrazil jsem do
počítače CD Rom s Windows, najel na soubor Setup.exe a spustil instalaci
Windows, aniž bych ale předtím odstranil předchozí verzi Windows, protože
tím by se mi smazaly všechny dříveš nainstalované ovladače a pod. A světe,
div se, ono to zabralo. Dokonce mi to opravilo i registry, jak jsem je
předtím občas čistil, a to tak důkladně, že jsem z nich odstranil někdy i
potřebné informace. A jaké bylo mé překvapení po následném restartu
počítače - nejenom že mi tam zůstalo vše, co jsem tam měl před reinstalací
Windows, včetně Update, ale navíc mi chodí všechny nainstalované aplikace, a
to bez sebemenšícfh potíží, aniž se změnilo jejich nastavení. Také
konfigurace systému zůstala stejná, ale co je hlavní, počítač se mi už opět
standartně vypíná. Akorát jednu chybu to má na kráse: dříve jsem si při
spouštění systému mohl vybrat, zda chci nechat naběhnout Windows, či zda
chci spustit klasické prostředí MS Dosu, což jsem činil šipkou dolů a potom
potvrzením entrem. Nyní, po reinstalaci, mi systém tuto možnost nenabídne,
nýbrž přejde rovnou do Windows (dosud používám Windows 98, Druhé vydání).
Ale i tohle se určitě dá nějak sprait. Pokud by někdo z Vás věděl, jak tuto
"kosmetickou vadu" odstranit, dejte mi prosím vědět, občas totiž v Dosu
opravuji naskenované knížky, což jde rychleji než ve Windows.
Zdravím a předem děkuji za případnou informaci.
Bohouš