ako identifikovat usb kluc- instalacia driverov

gp1 gp1 na nextra.sk
Středa Květen 25 12:34:57 CEST 2005

Ahoj
K inštalácii drivera si dovolím podotknúť len to, že ked sa niečo inštaluje
z CD, tak sa tam nahrá kopec zbytočných a vonkoncom nepotrebných utilít,
ktoré len zapratajú disk. Najkorektnejšie je zasunúť USB zariadenie do
konektora a potom Windowsovi povedať kde má driver náisť. Neplatí to vždy,
lebo niektoré inštalačky sú robené len ako jeden modul v tvare spúštatelného
súboru typu EXE. Skúsil som tento modul premenovať na ZIP a potom vypakovať.
Vačšinou sa to dá a tak sa nainštaluje len požadovaný driver.
Zaujímavý postreh o USB:
Ked som nainštaloval driver pre externý box na disk značky NEC z CD, zároveň
sa mi doinštaloval aj manager na vypnutie zariadenia, ktorý korektne vypne
napájanie disku a umožní ho bezpečne odpojiť. Pokial by som sa snažil
vytiahnuť kábel, došlo by k zaseknutiu systému Windowsa 98.
Tento manager obsluhuje potom všetky druhy externých USB diskov a neumožní
ich vytiahnutie bez ukončenia činnosti.
Samozrejme ak sa drivery medzi sebou nedohodnú je najvhodnejšie odstrámiť
všetky ovládače USB, aj fyzicky vymazať príslušné INF súbory. Po reštarte
systému to znova nainštalujeme bez problémov.