Internet po novom

Pasz pasz na silesnet.cz
Pondělí Květen 16 22:30:10 CEST 2005

Dobrý večer,
Původní příspěvek jsem bral od začátku jako omylem přeposlaný aprílový
článek nějakého vtipálka.
Nechám teoretických úvah. Pouze na okraj - plynové rozvody se již dlouhou
dobu dělají z plastových hadic. Totéž platí pro vodovodní síť. Tím nemyslím
rozvody v domech. Snad přenášené médium by něco mohlo vodit, ale.....
Zdravím Jirka Pasz

-----Original Message-----
From: Maiser na tereza.fjfi.cvut.cz [mailto:Maiser na tereza.fjfi.cvut.cz] On
Behalf Of Jaromír Vít
Sent: Monday, May 16, 2005 7:29 PM
To: Pro fanousky vypocetni techniky
Subject: Re[6]: Internet po novom

Napsal jsi:

> Neviem, ale nefunguje aj káblovka len po jednom vodiči?

Neznamená, že pokud je jeden kabel, má pouze jeden vodič. Koaxiální má dva.

>  S internetom cez
> elektrickú sieť sa mi tiež zdá, že je to prenášané len po nulovom
> vodiči pomocou rádiových vĺn.

To ne, protože pokud bych pustil radiový signál do nulového vodiče, skončil
by někde tady a odpálil bych si koncový stupeň vysílače. Kdo zná
problematiku vysílání jako radioamatér, dá mi za pravdu, že zářič a
protíváha musí být sladěná PSV metrem. Posílat signál z vysílače do země je
nesmysl.

>  Ak neprenášame rádiové signály vzduchom, tak vlastne
> na dĺžke vodiča a vlnovej dĺžke asi ani veľmi nezáleží, lebo energia
> je sústredená v tom vodiči,

Kdyby to bylo tak jednoduché, už by to dávno bylo. Po jednom vodiči prostě
nic použitelného nelze přenášet.

>  napr. si spomínam, ako sme sa hrávali s
> vysielačkami pre deti, že sme anténu priblížili ku radiátoru či
> plynovému potrubiu a tak sme mali signál po celej škole v blízkosti
> radiátorov či umyvadiel.

Příjem přes feritovou anténu a trubky dělaly protiváhu. To je v pořádku.