Internet po novom

Jaromír Vít jaromir.vit na volny.cz
Pondělí Květen 16 19:29:20 CEST 2005

Napsal jsi:

> Neviem, ale nefunguje aj káblovka len po jednom vodiči?

Neznamená, že pokud je jeden kabel, má pouze jeden vodič. Koaxiální má
dva.

>  S internetom cez
> elektrickú sieť sa mi tiež zdá, že je to prenášané len po nulovom vodiči
> pomocou rádiových vĺn.

To ne, protože pokud bych pustil radiový signál do nulového vodiče,
skončil by někde tady a odpálil bych si koncový stupeň vysílače. Kdo
zná problematiku vysílání jako radioamatér, dá mi za pravdu, že zářič a
protíváha musí být sladěná PSV metrem. Posílat signál z vysílače do
země je nesmysl.

>  Ak neprenášame rádiové signály vzduchom, tak vlastne
> na dĺžke vodiča a vlnovej dĺžke asi ani veľmi nezáleží, lebo energia je
> sústredená v tom vodiči,

Kdyby to bylo tak jednoduché, už by to dávno bylo. Po jednom vodiči
prostě nic použitelného nelze přenášet.

>  napr. si spomínam, ako sme sa hrávali s
> vysielačkami pre deti, že sme anténu priblížili ku radiátoru či plynovému
> potrubiu a tak sme mali signál po celej škole v blízkosti radiátorov či
> umyvadiel.

Příjem přes feritovou anténu a trubky dělaly protiváhu. To je v
pořádku.