Re[6]: Text-To-Speech systém EPOS

Jaromír Vít jaromir.vit na volny.cz
Úterý Květen 3 21:01:53 CEST 2005

Tak to sem dám zvovu, ale ten problém s instalací Eposu nemám, jedu na
Win XP a jiný systém tu nemám k dispozici.

Hezký den, vážení čtenáři, dnes bych Vás chtěl krátce seznámit s
několika zajímavými projekty, které se zabývají hlasovou syntézou nebo
s ní přímo souvisí.

Text Aloud - převod textů do MP3

Zde je odkaz na dvacetidenní demo, které umí převádět texty do mp3.
Protože se tentokrát jedná o Sapi 4/5 kompatibilní, lze pro převod
použít například hlas Mojža nebo Wintalker Voice. Produkt není nijak
drahý, necelých sedm set korun českých. A zde tedy odkaz:
http://www.nextup.com/purchase.html.

Umí to libovolně dlouhý text. S Mojžou jsem to bohužel nerozchodil.
Mělo by to jít s Jakubem, Markétou a Mirkem. Ještě jeden problém jsem
s kamarádem zaznamenal. Neumí to číst písmeno ž a na řešení jsme
bohužel nepřišli. Přímý odkaz na stažení je zde:
www.mladez2003.info/TA2014.exe. Program má menu bohužel jen v
angličtině.

Hlasový výstup umí zpívat

Už jste někdy slyšeli zpívat hlasový výstup? Ne? Není to chyták,
zkuste si Dectalk, http://www.fonix.com/page.cfm?name=espeech_dectalk.
Kdo si rád hraje, je to pro něho. Jsou tam ke stažení i mp3 ukázky.

Epos - otevřený projekt Text to Speech

Na stránkách http://epos.ure.cas.cz/ si můžete vyzkoušet projekt Epos.
Jedná se o hlasový výstup, syntézu lidské řeči.

V levé části stránek se nachází jako první položka Demo, tu vyberte a
otevře se Vám formulář, do kterého zadáte krátký text k převedení na
zvukový soubor wav. Dále je výběr hlasů, nejlepší jsou asi ty dva
první, machac-lpp a violka-lpp, ta je opravdu dost dobrá. Následně
stiskněte tlačítko "Pošli mi zvukový výstup" a soubor si můžete rovnou
spustit nebo uložit na disk. Libovolně dlouhé texty webové rozhraní
neumí, ale krátké texty do 2800 znaků (i s mezerami, přibližně jedna
strana A5) ano.

Komu se nechce laborovat, může si odemne stáhnout demo s hlasem
violka-lpp z tohoto odkazu: http://www.mladez2003.info/epos_demo.mp3.
Přímý odkaz na stažení zkompilované verze programu pro Windows:
http://epos.ure.cas.cz/download/bin/win32/epos2.4.79.exe.

A další projekt - Speechtech

Jak je vidět, s alternativními hlasovými výstupy se nám roztrhl
pomyslný pytel. Můžete si vyzkoušet webové demo projektu Speechtech na
této adrese: http://www.speechtech.cz/demo.php. Po zadání textu do
formuláře stisknete tlačítko Syntetizovat a bude Vám poslán soubor
wav, který si můžete otevřít nebo stáhnout na disk. Zaznamenal jsem
požadavek, aby bylo možné zasílat mp3 soubory kvůli zmenšení
velikosti, zatím to ale podle autorů není možné. Jaromír Vít