mozila a jaws

Peter Vágner peter.v na djmarkus.sk
Středa Květen 25 19:45:07 CEST 2005

Dobrý večer fandovia.
Práve som sa na stránkach spomínaného projektu dočítal, že vývojáry oboch
prehliadačov mozila pracujú na funkcionalite, ktorá by sprístupnila ich
prehliadače aj ľuďom, ktorí majú špeciálne potreby. Vraj mozila v súčasnosti
plne podporuje msaa, tak očakáva sa aj od developerov screen readerov, aby
sa začali zaoberať sprístupňovaním týchto aplikácii pre ich užívateľov. Pred
nie dlhým časom sme aj tu stručne diskutovali o tzv. sharkware adaptácii
mozila firefoxu pre jaws a keď že vývojáry tohoto projektu neuspeli u
freedom scientific, keď žiadali o spoluprácu, domnievam sa, že ani v tomto
prípade tomu nebude inak.
Chcem sa vás preto milí fandovia opýtať, či by pre vás mala podpora
spomínaných internetových prehliadačov pre program jaws nejaký význam?
A prípadne čo si myslíte o možnosti napísať možno aj do freedom scientific,
že existujú isto ľudia, ktorých toto zaujíma?
Viem, táto druhá otázka by skôr mala asi smerovať na nejakého distribútora
programu jaws, alebo človeka, ktorý má možnosť získať najaktuálnejšie
informácie, ale ja by som aj tak rád vedel, čo si o tejto problematike myslý
povedzme aj takáto základňa užívateľov ako sme mi všetci, združený v tejto
konferencii.
Záverom ešte dodávam odkaz na spomínanú stránku mozily, kde som tieto veci
vyčítal.
http://www.mozilla.org/access/features
A ešte jeden citát o jawse:
JAWS screen reader and MAGic magnifier (lack of support)

JAWS does not work with Mozilla. We expect Freedom Scientific to start
working on the problem if Mozilla continues to make strides in popularity
and usability.
Mozilla has the basic infrastructure (MSAA plus ISimpleDOM* extensions) to
support the needs of JAWS.
p.s. prepáčte trošku za dlhší príspevok a prípadné chyby.

PV