Re: Re[2]: Porovnání sestav

Josef Louda josef.louda na tiscali.cz
Pondělí Květen 24 04:19:15 CEST 2004

Zdravím,
už tu proběhlo pár zajímavých názorů a s níže napsaným v podstatě souhlasím.
Setkal jsem se již s požadavkem, aby si klient na takovou sestavu doplatil
60 tisíc. To už pak bude muset zauvažovat, co má a co nemá pro něho
smysl.Nevím také, zda firmy jsou ochotné dodat i jinou konfiguraci. A též se
přimlouvám za lepší aktivní reproduktory a alespoň zvuková karta už není ta
nejlevnější.A na grafické kartě skutečně zas tak nezáleží.
padla tu i slova o lepší klávesnici, nejlépe bezdrát a fakt je to pohoda ,
když se nemusíte obávat zamotání do prodlužovačky.
A ta nadčasovost je problém a faktemje že sestava je po 5 letech dost
vzhledem k novému software nepoužitelná.A s kartami v ISA slotech,
jako například SCSI pro scaner problematicky hardwarově upgradovatelná.
Pepa

From: "GARAI Csaba

Zdravim, puvodne jsem se vubec do teto debaty zapojovat nechtel, ale jednu
vec si neodpustim.:-)

Zkusme si tady probrat co ten standard, ci nadstandard vubec je.

Z dnesniho hlediska - z pohledu zdraveho cloveka- normalniho domaciho
uzivatele - je treba nadstandard cela sestava at to je od kterehokoli
dodavatele digictecek.

Zkuste se zeptat ve svem okoli, na jakych pocitacich pracuje drtiva vetsina
"beznych uzivatelu".

Kdo ma 3 GHz procesor, ci 1G pameti, ci 120 -160 GB disk, nebo SB Audigy, ci
dalsi veci?

Troufam si rici, ze skoro nikdo - az na nekolik nadsencu.

Na sestavu se musi ale hledet v horizontu cca 5 - 6 let, po kterou musi dane
digitalni cteci zarizeni splnovat svou funkci bez vetsich investic a
upgrade. A v tomto svetle se mi ani DVD vypalovacka nezda prehnana, pricemz
v dnesni dobe jejich ceny zacinaji nekde na urovni 3 000 CZK za dualni.

Navic, kdyz si odecteme cenu hardware, tak zjistime, ze vetsi cast ceny
tvori spec. software, s tim se asi ale nic delat neda.

Nechci byt pesimista, ale tyto debaty budou mit smysl uz jen historicky
kratkou dobu, nebot trend je setrit penize v statnim rozpoctu a drive, ci
pozdeji dojde i na vyhlasku o kompenzacnich pomuckach.

Zacalo to zrusenim slevy za pausal na elektromery, pokracuje to snahou o
zruseni imobilnich stanic, nebo se z nekterych mist objevuji tendence zrusit
bezplatnou mestskou dopravu.

Dokonce v rozhlase uz byl presentovan nazor jednoho poslance, zeby se
prispevky na narocne pomucky a napr prispevky na automobily pro telesne
postizene mely zrusit uplne, vymenou za zvyseni invalidniho duchodu - coz je
IMHO nesmysl, ale uz to verejne zaznelo a nepochybuji o tom, ze se toho
nekdo muze chytit...

s pozdravem Cs.