Re: Porovnání sestav

Radek Žalud radek.zalud na seznam.cz
Neděle Květen 23 14:04:42 CEST 2004

Zdravím vás.
Sestavoval jsem teď nedavno své přítelkyni notebook a ten mě vcelku stál
nějakých 50000 a to včetně flashdisku. Tak nevím.
Podle mě celkově tyhle firmy mají přemrštěné ceny. Já chápu že musejí nějak
vydělávat, ale tohle je fakt docela mastný.
V životě bych si takovou nějakou sestavu nekoupil. Radši si na sestavení
vlastního počítače dohlížím sám, protože vím, že když mi tam náhodou něco
nebude fungovat, můžu nadávat jen sám sobě. Spousta mých spolužáků z
konzervatoře si neustále stěžuje na podobné sestavy od jisté nejmenované
firmy. Já mám klid, počítač mi funguje, s nikým se nemusím hádat proč tam
chci ten komponent či ten a je svatej pokoj.
Omlouvám se za poněkud prudší mail, ale snad mi prominete.
Nechci tím spochybňovat činosti zmíněných dvou firem, ale zároveň si myslím,
že jsem celkem nestranný. Měl jsem za svůj život tři počítače a pokaždé jsem
se nějak obratně vyhnul sestavám, které dřív byly nabízeny. Netvrdím že jsou
špatné, ale proč mám platit za něco dvakrát tak vyšší cennu, než třeba u
soukromé firmy s níž spolupracuji? S pozdravem Radek Žalud.

----- Původní zpráva -----
Od: "David Louda" <info na mujnet.com>
Komu: "Pro fanousky vypocetni techniky" <fanda na tereza.fjfi.cvut.cz>
Odesláno: 23. května 2004 12:54
Předmět: Re: Porovnání sestav

Dobrý den,
také si dovolím něco k tématu dodat. Dal jsem si práci a spočítal cenu
pc kdyby jste si je sestavovali samy. Sestava firmy Galop by Vás vyšla
zhruba na 80000 Kč (nepočítám WinMonitor, hlas ano i když je také z
dílny Galopu). Sestava od firmy Proxima na 93000 Kč (předem se omlouvám
za případné chyby ve výpočtech). Už z ceny je patrné kdo Vám za méně
peněz nabídne více muziky. Fy Proxima má v sestavě lepší skenr,
reproduktory, harddisk a navíc máte i řadu software. Firmy nakupují
komponenty navíc určitě za velkoobchodní ceny, takže pak je cena ještě o
cca 10 % nižší.
Další věc která ale hraje velkou roli je podpora dané firmy (telefonická
podpora, záruka atd...), což je také důležité. Ani jednu z těchto sestav
jsem neviděl a tak nemohu ohodnotit samotné zpracování počítače.
Důležitou roli hraje dle mě i hlučnost pc.
V sestavách mě zaráží hlavně použité klávesnice což je dle mě hodně
důležitá věc. Myslím že může být užitečné nějaké to tlačítko navíc a
klávesnice bez drátů by dle mě také nebyla od věci. Potom by si také
zasloužily více pozornosti reproduktory, protože to je jedna z hlavních
věcí díky které může nevidomý s pc pracovat. Pokud nevidomý neplánuje
pracovat s 3D grafikou tak bych se nebál ani použití levnější procesorů
AMD Athlon, který nabízí za téměř poloviční cenu stejně muziky. A nebo
pokud má být sestava tak "nadčasová" tak bych použil 64-bitový Athlon64.

S pozdravem David Louda

GALOP C120
základní deska GigaByte GA-8IK1100 (Intel 875P chipset) 4 109,-
case DTK miditower ATX 1000
procesor Intel Pentium 4 / 3 GHz HT, 800 MHz, BOX 7 704,- Kč
operační paměť 1024 MB Dual DDR 400 MHz ECC 7200
pevný disk Seagate 120 GB Serial ATA 3 250,-
mechanika DVD-ROM Teac DV-516D 1 058,-
mechanika CD-RW Teac CD-W552D 1 060,-
disketová mechanika 3.5" Teac 300
zvuková karta SB Audigy 2 2 475,-
AGP videokarta Excalibur RADEON 9200 64 MB (DVI + TV out) 1800
interní faxmodem Microcom DeskPorte 56K Internal/L 912,-
integrovaná síťová karta 10/100 Mb
klávesnice Genius PS/2 Comfy KB-10X 174,-
myš Genius PowerScroll PS/2 s podložkou 100
aktivní reproduktory Genius SP-G16 (případně SP-K16) 476,-
barevný monitor 17" ADI P755 4000
barevný deskový skener Canon CanoScan LiDE 20 (USB 2.0) 1 766,-
operační systém Windows XP Home OEM 2 943,-
hlasový výstup JAWS pro Windows - verze 5.0 CZ 25000
program WinMenu pro jednoduché čtení černotiskových textů
textový editor Microsoft Word 2003 OEM 3 762,-
český hlas 10000

80000 Kč

Procesor: iPentium 4 3 GHz HT, 800 MHz, BOX 7704
Základní deska: ASUS P4C800 i875P FSB800 SATA 5 287,-
operační paměť 1024 MB Dual DDR 7200
case ATX 1000
ATI Sapphire Radeon 9200 64MB 1800
TV tuner s teletextem: Pinnacle Studio PCTV PRO 3 154,-
zvuková karta SB Audigy 2 2475
Pevný disk: Seagate 160 GB, Bar. SATA, 7200 RPM 3 952,-
DVD-ROM: Toshiba 16xDVD/48xCD 866,-
Plextor PX-708A ATAPI 1 902,-
Sony 3,5"/1,44 MB 300
DeskPorte 56k PCI/L 912
Myš: Genius NetScroll+, PS/2 296,-
Skener: Canon CanoScan LIDE50 1200x2400 USB 2.0 2 958,-
Reproduktory: 2.1 zvukový systém 1000
Klávesnice: Chicony CZ, PS/2 136,-
Monitor: 17" Relisys TF770 FLAT TCO'99 4000
operační systém Windows XP Home OEM 2 943,-
hlasový výstup JAWS pro Windows - verze 5.0 CZ 25000
OCR program pro digitalizaci textu: FineReader 7.0 Pro 5000
textový editor Microsoft Word 2003 OEM 3 762,-
Total Commander 6.0 CZ 900
AVG 7.0 OEM 326,-
český hlas 10000

93000 Kč