Porovnání sestav

M. Bartoš m.bars na filmnet.cz
Čtvrtek Květen 20 01:22:53 CEST 2004

	Dobrý den,

	zdá se mi, že je poměrně zajímavé porovnat sestavy firem tak, jak je
nabízejí na svých stránkách.

	Nelze, než souhlasit s panem Jungmannem, že je dobré si nejdříve zjistit
dostupné informace a pak teprve psát články. V naší zemi není právě kultura
novinářskou doménou, ale to se týká spíše televize a většiny denníků.

	Tak jsem si tedy dal tu práci a srovnal obě nabízené (srovnatelné) sestavy
doufám, že dostatečně přehledně, aby se v tom mohl orientovat i začátečník.

	Pokud se někomu zdá, že sestava od firmy Galop je dražší, jsem na jeho
straně, ale možná nás větším množstvím informací a podrobnějším popisem
dokáže pan Jungmann přesvědčit o opaku.

	A tady je to srovnání:

Srovnání sestav pro posouzení:
1. Proxima
2. Galop

Sestava a cena
1. DCZ-J STD (JAWS)  124.900
2. GALOP C120  129.900

Softwarové vybavení:

1. Odečítací program: JAWS Hlasový syntetizér: WinTalker Voice
2. hlasový výstup JAWS pro Windows - verze 5.0 CZ

1. Operační systém: MS Windows XP Home CZ OEM
2. operační systém Windows XP Home

1. OCR program pro digitalizaci textu: FineReader 7.0 Pro
2. program WinMenu pro jednoduché čtení černotiskových textů

1. Textový editor: MS Word 2002 CZ OEM
2. textový editor Microsoft Word

1. Správce souborů: Total Commander 6.0 CZ
2. chybí info

1. Antivirus: AVG 7.0 OEM
2. chybí info

1. Zálohovací systém: Norton Ghost 2003
2. chybí info

Hardwarová konfigurace:

1. Procesor: iPentium 4 3 GHz HT, 800 MHz, BOX
2. procesor Intel Pentium 4 / 3 GHz

1: Základní deska: ASUS P4C800 i875P FSB800 SATA
2. chybí info

1. Operační paměť: DDR 1 GB, PC3200
2. operační paměť 1024 MB Dual DDR

1. Grafický adaptér: ATI Sapphire Radeon 9200 64MB
2. AGP videokarta 64 MB

1. TV tuner s teletextem: Pinnacle Studio PCTV PRO
2. chybí info

1. Zvuková karta: SB AUDIGY 2, 6.1, SB 1394
2. zvuková karta SB Audigy 2

1. Pevný disk: Seagate 160 GB, Bar. SATA, 7200 RPM
2. pevný disk 120 GB Serial ATA

1. DVD-ROM: Toshiba 16xDVD/48xCD
2. mechanika DVD-ROM

1. DVD-RW: Plextor PX-708A ATAPI
2. mechanika CD-RW

1. Disketová mechanika: Sony 3,5"/1,44 MB
2. chybí info

1. Modem: DeskPorte 56k PCI/L
2. interní faxmodem Microcom DeskPorte

1. Síťový adaptér: 1 GB LAN, integr.
2. integrovaná síťová karta

1. Skříň: MidiTower ATX
2. chybí info

1. Skener: Canon CanoScan LIDE50 1200x2400 USB 2.0
2. barevný deskový skener Canon CanoScan LiDE 20 (USB 2.0)

1. Reproduktory: 2.1 zvukový systém
2. aktivní reproduktory

1. Klávesnice: Chicony CZ, PS/2
2. klávesnice Genius PS/2

1. Myš: Genius NetScroll+, PS/2
2. myš Genius PS/2 s podložkou

1. Monitor: 17" Relisys TF770 FLAT TCO'99
2. barevný monitor 17"

	Pokud jste dočetli až sem, tak moc dík.

	Milan Bartoš