JAWS 5.0 (Re: Vahani Wordu)

Radek Žalud radek.zalud na seznam.cz
Sobota Květen 22 14:07:35 CEST 2004

Zdravím Petře.
Přesně tohle bych si chtěl udělat, protože mě nesmírně zdržuje furt
poslouchat přepínač a zaškrtávací políčko a tak dále. Právě tahle vlastnost
u winmonitoru byla asi to jediné, co mě na něm kdy okouzlovalo. Můžeš mi
napsat jak přesně se to dělá? Asi bych na to přišel, ale nějak se mi to
nechce zkoumat. Zabralo by to dost času.
Předem dík a ahoj Radek.

----- Původní zpráva -----
Od: "Petr Rehak" <rehakp na volny.cz>
Komu: "Pro fanousky vypocetni techniky" <fanda na tereza.fjfi.cvut.cz>
Odesláno: 21. dubna 2004 20:59
Předmět: Re: Re:JAWS 5.0 (Re: Vahani Wordu)

Milí fandové,

mám již delší dobu nainstalovaný JAWS 5.0 a co mě v něm přímo okouzlilo je
jeho "Speech and sounds manager", kde můžete přímo JAWSu říkat, které
ovládací prvky se mají číst a jak. Buď můžete prvek nechat číst normálně,
přičemž si můžete vyhrát s nastavením SAPI hlasů a vytvářet si vlastní
"hlasy" neboli schémata, ale rovněž můžete hlášení ignorovat nebo místo něj
přehrát nějaký zvuk. Kdo si pamatuje na Winmonitor, tak ví, že ten měl k
sobě
sadu zvuků, které se přehrávaly třeba při najetí focusu na tlačítko, radio
button atd. Tady JAWS pokročil podobným a ještě lepším směrem.

Zatím se mějte a užívejte pohody.

Peer

--
Petr Řehák - PEERSOFT