Tmavomodry festival

Středa Květen 19 22:46:33 CEST 2004

Ahoj Miloši,

asi byla chyba, že jsem na předmětnou reportáž reagoval okamžitě a rovnou do
konference, měl jsem možná nejprve kontaktovat přímo Tebe s Mirkem, něco by
se zřejmě vysvětlilo rovnou a bez zbytečných emocí, omlouvám se. Teď již
bohužel polemika běží veřejně a takže mi nezbývá, než ji veřejně dotáhnou do
rozumného konce.

Dívám se teď znovu na původní článek, svou reakci a vaše dvě odpovědi,
snažím se přijít na to, kde je příčina problému a docházím k názoru -- se
kterým pochopitelně můžeš nesouhlasit -- že jste festival (respektive
expozici & prezentaci GALOPu -- ke zbytku se až na výjimku netroufám
vyjadřovat) zachytili poměrně věrně, jenže pouze z pohledu běžného laického
návštěvníka -- já však od článku v odborném periodiku prostě očekávám více.
Máš pravdu, v hlavním čase byl na výstavě opravdu nával, takže jsme dotazy,
zhodnocené -- ve vašem případě možná mylně -- jako zdvořilostní (a takových
byla naprostá většina), odpovídali velice stručně -- mimo jiné i proto,
abychom se mohli více věnovat těm návštěvníkům, kteří konkrétními dotazy
projevili hlubší zájem. Asi to není úplně štastné řešení, ale mám obavu, že
jiné prostě není -- i na všech podobných výstavách v zahraničí, které jsem
zažil v opačné roli návštěvníka, to funguje naprosto stejně. Mimochodem, v
pátek i v sobotu jsme byli na místě činu ještě hodinu po oficiálním konci,
kdy již nebyl žádný nával ani spěch, takže prostor i pro velice odborné
dotazy byl k dispozici -- žádný zvídavý žurnalista jej bohužel nevyužil.

A ještě maximálně stručně ke zmíněné výjimce:

> Ani já jsem neporovnával při  psaní článku jednotlivé cenové
> nabídky firem. ...  To, že jsem před tím  napsal, že dodávají
> relativně levné počítače, vycházelo spíše z informací lidí, kteří
> se nabídkami v nedávné době prokousávali a porovnávali je
> a řekl bych, že tomu celkem snad rozumí.

Tohle je opět myslím o -- řekněme -- novinářské profesionalitě. Podle mne je
prostě rozdíl mezi rozhovorem na pavlači (či na Pavlači s velkým Pé na
začátku:-) a odborným článkem, kde já osobně prostě očekávám objektivní a
podložené informace.

> Závěrem pár úvah - zdůrazňuji - nic proti nikomu!
> Cítím stále větší boj mezi firmami. ... část přechází
> k jiným. Proč?

Tato otázka byla přesně důvodem mé reakce. Pokud od nás klient odejde kvůli
nespokojenosti s konkrétní věcí, neřeknu ani slovo, ale velice mi v této
souvislosti vadí nepodložené fámy, různá nekonkrétní obvinění a účelová
tvrzení. Bavme se o konkrétních věcech, případně konkrétních chybách, ale ne
v rovině "jedna paní povídala". Znovu proto opakuji svou prosbu: Vezměte
někdo prosím zmíněné dvě nabídky, dejte si je vedle sebe, porovnejte
parametry i cenu, a výsledek pošlete do konference. Alespoň jeden schopný a
objektivní člověk se mezi námi přece najde, ne?

S pozdravem

Michal Jungmann