Tmavomodry festival

Miloš Šmíd milosmid na volny.cz
Středa Květen 19 20:40:12 CEST 2004

Dobrý den,
    rád bych zareagoval na příspěvek Michala Jungmanna na můj článeček v
MailDisku, referující o výstavě v Brně. Chtěl jsem být objektivní a
nechtěl uškodit žádné firmě, tudíž ani Galopu. Omlouvám se, pokud se
cítí mým článkem nějak ohrožen nebo poškozen, nebylo to mým záměrem a
jsem rád za připomínky, které zašlu i Mirkovi Vítovi, aby je uveřejnil v
MailDisku (nevím, zda už tady ve Fandovi je, měl s tím nějaké problémy).
    Na stánku Galopu jsem byl dvakrát: poprvé jsem mluvil s Markem
Houškou a moje první otázka zněla: Co je nového ve Vaší nabídce?
Samozřejmě nevím, zda jsem to takhle úplně doslova řekl, ale tento smysl
to mělo. Na prvním místě jmenoval Marek češtinu pro JAWS, tudíž jsem
usoudil, že to je skoro ta hlavní novinka, kromě zápisníku Pac Mate,
který měl být představen v sobotu. Pak jsem šel za Tebou, Michale, s
otázkou na řešení problému s Magicem v našem Centru, takže o Magic jsem
se zajímal a dokonce se domnívám, že jsem nadhodil i otázku, zda bude
nová verze. Z odpovědi jsem usoudil, že ještě není. Při psaní článku
jsem se šel podívat na stránky Freedom Scientific, kde jsem objevil, že
verze Magicu 9 přece jen existuje a tak jsem to tam uvedl. Ani na
jednoho z Vás se nezlobím za připomínku k článku a chápu, že na výstavě
byl takový zmatek a chumel lidí, že se na všechno nedostalo a když tak
letmo - zrovna nebyl čas mi nový Magic ukázat. Příště řeknu, že sbírám
materiál pro článek do MailDisku. Myslím, že hodně současných uživatelů
JAWSu, kteří mají zaplacenou možnost stažení a upgradu na verzi 5 velmi
oceňuje brzké počeštění a je velmi ráda, že už se to stalo
samozřejmostí, za kterou se až zlobíte, že zdůrazňuji. Děkujeme.
    K Pac Matu: ano, opět se nebudu přít, opravdu při představování
pomůcky zaznělo, že v budoucnu budou následovat další příbuzné typy, s
klasickou klávesnicí, displajem, ale já chtěl referovat o tom, co v Brně
skutečně bylo vidět. Asi jsem to tam měl uvést. Místo toho jsem pouze
uvedl - cituji: "Ač ovládán z braillské klávesnice a zatím bez displeje
(to je trochu nevýhoda a předurčenost jen pro nevidomé se znalostí
braillského písma), dokáže se vyrovnat díky standardnímu operačnímu
systému Windows Mobile 2003 ... a tak dále." konec citace Povšimněte si
slova zatím, slovo "předurčenost", které jsem použil a které mohlo
vyvolat Michalovu reakci, jsem mínil jen ve vztahu k tomuto modelu.
Ostatně kdy budou další jsme se nedověděli, respektive myslím, že
zaznělo, že se zatím neví, což je samozřejmě lepší než nějaké sliby, a
proto jsem se o dalších typech vůbec nezmiňoval. Věřím, že tam byli
další Fandové, kteří to mohou potvrdit.
K poslední výtce
Chtěl jsem alespoň u jedné firmy uvést konfiguraci počítače, aby čtenáři
měli trochu povědomí, v jakých parametrech se dnes nejlepší počítače
pohybují. Rozhodl jsem se pro Proximu. Ani já jsem neporovnával při
psaní článku jednotlivé cenové nabídky firem. Navíc jsem si od nich
vybral ten nejlepší model, tedy asi nejdražší. To, že jsem před tím
napsal, že dodávají relativně levné počítače, vycházelo spíše z
informací lidí, kteří se nabídkami v nedávné době prokousávali a
porovnávali je a řekl bych, že tomu celkem snad rozumí. Uvedené spojení
slov nemělo mít vůbec žádný vztah k popisovanému modelu. Relativní nižší
cenu počítačů, o které jsem slyšel v souvislosti s Proximou, jsem si
vysvětloval i tím, že mají opět relativně nejlevnější speciální
software. Cena, kvalita hardwaru, speciálního softwaru ... raději už
nikdy neporovnávat, protože by si proti sobě člověk postavil některou z
firem a to bych nechtěl.
Závěrem pár úvah - zdůrazňuji - nic proti nikomu!
Cítím stále větší boj mezi firmami. Trh je zřejmě už poměrně zaplněn a
zčásti rozdělen - většina lidí (ti kteří byli spokojeni nejen s
dodávkou, ale i s technickou podporou) se vrací při nákupu počítače ke
stejné firmě, višchni mají své příznivce i zklamané, část přechází k
jiným. Proč? Od koho a ke komu? Jaký vliv na výběr firmy má klient a
jaký ten, kdo mu pomáhá vhodný software vybírat? Mohli bychom takto
pokračovat, ale raději ne, alespoň já ne ... protože se tohoto oboru
profesně dotýkám a opravdu chci spolupracovat a vycházet se všemi. Tyto
úvahy nejsou proti nikomu, ale prostě jsou k zamyšlení. Pokud chcete o
nich diskutovat, můžete, ale já se pravděpodobně nezapojím, protože i na
základě této reakce cítím, že by to nebylo příliš strategické
    . Ještě jednou se omlouvám, pokud jsem Galopu nějak uškodil,
ukřivdil, bylo to pouze z nevědomosti a možná ze stalistické
neobratnosti. Naopak, budeme rádi, (já i Mirek Vít i ostatní čtenáři
MailDisku), když od Vás získáme další informace o Pac Matu, o novém
Magicu, případně kdybyste měli zájem a nenapsali to do MailDisku sami,
mohl bych se pokusit za vámi zajít, napsat a raději nechat před
zveřejněním zautorizovat, to slibuji, článeček o opravdových novinkách
od Vás.
Zdraví Vás všechny Miloš Šmíd