Tmavomodry festival

Středa Květen 19 15:07:27 CEST 2004

Dobré odpoledne,

nerad bych tady vyvolal nějakou žabomyší válku (anglicky flamewar:-), ale
některé pasáže ze zaslané maildiskové repotáže of festivalu mne lehce zvedly
ze židle a dovolím si proto na ně reagovat.

> Firma Galop však především ohlásila možnost stažení češtiny do nejnovější
verze
> JAWSu 5.00.844

No, v případě dotazů jsme s klienty o vydání češtiny pro 5.0 mluvili, ale
formulace "především oznámila" (tedy ve smyslu "toto je naše hlavní
novinka") podle mne neodpovídá realitě. Samozřejmě jsme mohli z vydání české
verze pouhý měsíc a půl po anglickém originálu udělat show, hlásat je z
tribuny a rozdávat cédéčka na všechny strany, ale nějak k tomu nevidím
důvod -- je to IMHO již samozřejmost, která je sice příjemná, ale nikoli
hodná zvláštní pozornosti. Uživatelé JAWSu byli o možnosti stažení
informováni prostřednictvím konferencí a co k tomu dál dodávat?

> [MAGic 9] ale v Brně zatím ukázán nebyl.

Byl a nebyl. Na ukázkovém počítači u dveří pochopitelně nahrán nebyl, neboť
ještě není součástí standardních sestav, ale na notebooku jsem jej pro
případné zájemce měl nachystán a stačilo jen projevit zájem. Ono obecně,
každá podobná výstava má myslím dvě roviny -- jednu pro řekněme laickou
veřejnost a druhou pro užší skupinu odborněji laděných zájemců. Do které
skupiny se zařadím většinou rozhoduji sám -- buďto projdu kolem stánku,
ťuknu do všech vystavených zařízení a pokračuji dál, nebo se zastavím a
zapředu smysluplný hovor s vystavujícím...

> přichází s plně ozvučeným kapesním počítačem Pac Mate
> s  braillským  výstupem  a  braillskou  klávesnicí

Podrobnější informace o zápisnících PAC Mate ještě přijdou z pera dalších
autorů, ale přesto alespoň jedno upřesnění hned teď: Zmíněný "PAC Mate s
braillským výstupem a braillskou klávesnicí" je pouze jedním modelem ze
šesti možných, které budu dodávány. Jednak braillský výstup je řešen
modulárně, takže tentýž zápisník lze pořídit/provozovat pouze s hlasovým
výstupem bez braillského řádku, a druhak budou také dodávány modely s
klasickou (QWERTY) klávesnicí. Obojí na prezentaci několikrát zaznělo...

Stánky ostatních firem jsem neměl možnost navštívit, a ani bych si zde
stejně netroufl mluvit produktech jiných firem, ale na jednu větu přeci jen
reagovat musím:

> O firmě [Proxima] je známo, že dodává velmi kvalitní a relativně levné
počítače

Mohl by prosím někdo objektivní a věci znalý porovnat následující dvě
sestavy

Proxima DCZ-J STD (http://www.proximanet.cz/katalog_ceny_do.asp?id=119) a

GALOP C120 (http://www.galop.cz/katalog/ctecka.htm)

po stránce hardware, software i cenové? Buď neumím číst nebo jsem se za léta
v tomto oboru zcela vzdálil od reality -- obojí by bylo špatné a proto bych
uvítal případnou korekci od někoho nestranného. Předem děkuji.

S pozdravem

Michal Jungmann