Kompresia JPG

Stefan Kiss stefan.kiss na nextra.sk
Úterý Květen 11 22:53:14 CEST 2004

   Ahoj fandovia!

  Popri texte na rozpoznávanie občas scannujem aj obrázky napr fotografie
alebo grafické nákresy z kníh. Obrázky potom ukladám do JPG, pričom používam
kompresiu od 93 do 100 % podľa toho, či chcem kvalitnú fotku na uskladnenie
na CD alebo radšej menší súbor pre posielanie mailom a pod. Chcel by som sa
spýtať, či neviete o softwerovej možnosti dodatočne komprimovať obrázky.
Napr ak nascannujem fotky a budem si ich chcieť kvalitné odložiť na Cd, dám
napr. 98 alebo priamo 100% kompresie. No a ak fotku o rok budem potrebovať
poslať mailom alebo vyložiť na nejakú stránku mohol by som zmeniť kompresiu
len na napr. 90% a tým zmenšiť súbor? Zatiaľ to totiž robím tak, že fotku
vždy nanovo scannujem. Ale teraz tu mám zopár vecí, ktoré mám len požičané a
tak ich musím nasnímať a uložiť s tým že ešte neviem ako ich neskôr
využijem. Predpokladám, že z menšieho súboru kvalitnejší urobiť už nejde,
ale opačne by sato snáď mohlo dať nie?

   Ak viete, poraďte.

  Ozaj, a akú používate vy kompresiu alebo formát pre obrázky? Skúšal som aj
BMP ale zdajú sa mi dosť veľké a pri stovkách fotiek...

    S pozdravom

      Stefan Kiss

Svätotrojičné námestie 21
963 01  Krupina