divne zobrazeni znaku u br. radku

marie novakova novakovam na tereza.fjfi.cvut.cz
Úterý Květen 11 16:02:49 CEST 2004

Dobrý den nebo příp. večer
    Prosím téměř zoufale všechny chytré hlavičky, které používají Thymus a
Jaws, nebo mají dostatek informací o těchto zařízeních. Při psaní ve wordu a
také i v OE se mi hrozně divně chová braillský řádek. Místo písmen mi
(naprosto nevyspytatelně nepravidelně) zobrazuje místo napsaných znaků
mezeru (např. místo "voda" řádek zobrazí a Jaws poslušně přečte "v da").
Když tentýž znak stejný znak napíšu znova, najednou se objeví i ten
předchozí znak (vooda). Když vymažu některý z oné dvojice zobrazených znaků,
zas je tam ta mezera (v da). Na obrazovce je vše napsáno, jak má být.Když
jdu šipkami po znacích, Jaws čte to, co je zobrazeno na řádku.  No a tohle
se mi děje téměř v každém slově, což jednoho hodně plete. Obrátila jsem se
na Přemka Donáta, domnívajíc se, že by to mohla být záležitost řádku, ale on
mně ujistil, že to bude mít na svědomí Jaws, ale něvěděl, kde by se co mělo
přenastavit. Zkoušela jsem ins+esc pro obnovení obrazovky, ale nepomohlo.
Jestli jste se někdo s tímto jevem setkal a máte recept na jeho odstranění,
napiště, budu opravdu strašně vděčná. Pokud jsem se nevyjádřila dostatečně
přesně, ráda to napravím, jen když se dopátrám nějakého řešení.

Přeji bezproblémový chod vašich elektronických miláčků.

            M. Nováková