Film Horem padem si uziji i nevidomi

Marek Salaba salaba na braillnet.cz
Sobota Červenec 10 19:51:59 CEST 2004

Zdravim.

Souhlasim s tim ze tento prispevek sem asi nepatri, ale jelikoz budeme
mluvit o DVD {v tom preposlanem clanku o filmu Horem Padem se take
o nem mluvilo} coz je vec i pocitacova, tak nam to snad moderator promine.

Nesouhlasim s vama pane Blazek v tom, ze uz od roku 2002 jsou
komentovane filmy oficilane dostupne na DVD. Pokud vi nejake mate tak
jsou to asi pouze nejake neoficialne vytvorene, coz se asi k radovemu
nevidomemu tezko dostane, nehlede na to, ze to muze byt castecne
nelegalni. Docela by me i zajimalo, ktere tituli to jsou a v kterych
knihovnach ci pujcovnach je maji. V KTN www.ktn.cz maji 7 titulu
na audiokazetach a jen dva tituly na CD MP3 s videokazetou (coz je
dost nestasna varianta).

Na trhu je oficialne na DVD nosici zatim zahranicni film DAREDEVIL
s anglicky komentarem pro nevidome (anotace k filmu
http://www.volny.cz/titulkycz/info/Daredevil.htm ktery me osobne prijde
jako pekna blbost}. Prodava se a maji ho i v pujcovnach.

Jste malo informovan pane Blazek.

SONS uz davno prolomila ledy a to uz od 24. dubna 2002,
kdy uskutecnila prvni zive komentovane promitani a to filmu "Andel exit"
(komentovala herecka Zuzana Stivinova} za pritomnosti novinaru.

Od 10. kvetna 2002 provozuje tzv. "Filmovy klub zrakove postizenych",
v ramci nej bylo dodnes promitnuto pres 50 filmu doplnenych zivym
komentarem pro nevidome.

18.8.2004 by melo vyjit DVD s filmem "Mazany filip", ktere by melo
obsahovat zvukovou stopu s komentarem pro nevidome (uvedl pan reziser
Vaclav Marhoul v jedno rozhovoru v radiu}.
Pokud tomu tak bude, tak to tedy bude to prvni DVD.

Film "Horem padem" na DVD s komentarem pro nevidome vyjde
na jare roku 2005.

S pozdravem MAREK SALABA
Filmový klub zrakově postižených - SONS ČR

Původní zpráva "Film Horem padem si uziji i nevidomi"
z 9.7.2004 11:47 od Petr Blažek :