K clanku o nabijani akumulatorov doplnenie

Josef Louda josef.louda na tiscali.cz
Úterý Červenec 6 06:31:41 CEST 2004

Zdravím,
ono na napětí až tak nezáleží, protože rozhodující je nabíjecí proud, který
baterijí protéká. (Ikdyž baterie,na kterou máme připojených 50 voltů, aby do
ní něco málo teklo, už asi nenabijeme. A zrovna tak, když už při 1 voltu
teče neúměrný proud.) A nabíjecí proud se liší podle
vnitřního odporu baterie a nabíječky. Takže nejbespečnější je hlídání
teploty.A pro nás je to spolehlivý indikátor,že se baterie při mírném
zahřátí optimálně dobíjí.a nepotřebujeme na kontrolu žádný mluvící
multimetr. Čidlo chybí u jednotlivých článků a tak i některé nabíječky
mají toto čidlo Které se nabateriji při nabíjení přiloží.Pak exploze baterie
nehrozí. Ve značkových baterijích mobilních telefonů a kamer je zabudované
teplotní čidlo samozřejmostí.
Impulzní nabíječky, kdy je nabíjecí cyklus doplněn vybíjecím impulzem
jak jsem si také ověřil skvěle regenerují olověné akumulátory a prodlužují
jejich životnost.
Ale jedničkou na životnost jsou louhové akumulátory a mám takovou plně
funkční sadu, která je starší než já.:-)
Alkalickou bateriji se mi nikdy smysluplně dobít nepodařilo, (asi jsem
nekápl na správného výrobce)A vzhledem k nižšímu vnitřnímu odporu je větší
riziko exploze (pokud se nehlídá teplota) a totéž platí i o lithiových, kde
je navíc problém v jejich dokonalé těsnosti.
A pro spoustu dlouhodobě napájených zařízení se nabíjecí články pro jejich
samovybíjení vůbec nehodí a tam se opravdu dobíjení levných nenabíjecích
baterijí vyplatí.Ikdyž samozřejmě jednodušší je pořízení kvalitních
alkalických baterijí, ale zrovna u nich se mi stalo,že po několika letech
zoxidovaly.A pak je fakt lepší mít baterie, které potřebují po čase trochu
dobít a při tom skontrolovat.
Pepa
From: "gp1"

Nabíjanie, či vlastne regeneráciu batérií používala už za druhej svetovej
vojny nemecká armáda. Pozor, napetie nabíjačky nesmie prekročiť isté medze,
lebo batéria exploduje ako ručný granát !!!
Maximálne 1,65 V !!! Pokial nie je mechanicky poškodená a rozleptaná, tak sa
dá regenerovať asi 3 - 5 krát, niektoré aj viac. Skúšal som špeciálnou
impulznou nabíjačkou z vlastného vývoja, regenerovať aj ortuťové batérie s
perfektným výsledkom. Škoda, že sa už nevyrábajú. Vydržaali mi asi 10 rokov.

Peter