K clanku o nabijani akumulatorov doplnenie

gp1 gp1 na nextra.sk
Sobota Červenec 3 09:33:51 CEST 2004

Nabíjanie, či vlastne regeneráciu batérií používala už za druhej svetovej
vojny nemecká armáda. Pozor, napetie nabíjačky nesmie prekročiť isté medze,
lebo batéria exploduje ako ručný granát !!!
Maximálne 1,65 V !!! Pokial nie je mechanicky poškodená a rozleptaná, tak sa
dá regenerovať asi 3 - 5 krát, niektoré aj viac. Skúšal som špeciálnou
impulznou nabíjačkou z vlastného vývoja, regenerovať aj ortuťové batérie s
perfektným výsledkom. Škoda, že sa už nevyrábajú. Vydržaali mi asi 10 rokov.

From: "Josef Louda" <josef.louda na tiscali.cz>
To: "Pro fanousky vypocetni techniky" <fanda na tereza.fjfi.cvut.cz>
Sent: Saturday, July 03, 2004 5:11 AM
Subject: Re: K clanku o nabijani akumulatorov

Zdravím,
sice to na Fandu nepatří, ale když už to tu běží, tak si dovolím ještě
malou zajímavost.
S níže psaným souhlasím a kvalitní nabíječka se určitě vyplatí. A ty
nejlevnější nabíječky, či dobíječky se dají využít na dobíjení těch
levných nenabíjecích baterijí. Pokud nepotřebujete velkou proudovou
zátěž, tak se dají v pohodě většinou minimálně třikrát dobít, ale nesmí být
již zcela vybité.U některých je i "výdrž" po dobíjení větší než po prvním
vybití.Liší se to ale podle typu a výrobce. Pro jistotu dodávám,že se k
tomuto dobíjení nehodí automatické nabíječky, které bateriji nejprve vybijí.
Někdy se to dá obejít tak, že se nechá otestovat naprázdno a pak se tam max
na 3
hodinky vloží nenabíjecí baterije a je nutné hlídat teplotu a jak se moc
hřejí nabíjení přerušit! Alkalické, natož lithiové baterie takto dobíjet
nelze. a nemusíte se už snad obávat vytečení elektrolitu,protože dnes se
již všechny vyrábějí na bázi gelu, takže ani po letech už nic
nevytéká(jen se nesmí podle výkonosti nabíječky v té nabíječce
zapomenout).Ekonomicky to pak vyjde levněji, protože taková baterie je
zhruba desetkrát levnější než nabíjecí a čtyřikrát levnější než alkalická a
pokud
se obyčejná baterie vybije tak do půl roku, dá se v pohodě výnměna o další
rok dobitím protáhnout. Nabíjecí baterie za tu dobu někdy odejde a né
všechno chodí optimálně jen s 1,2 volty, (či násobky) které má většina
nabíjecích baterijí oproti 1,5 voltů u nenabíjecích.
   Pepa

From: "Milan Antal

Zdravým všetkých Fandov.

K tejto správe sa pripájam aj ja. Nemám síce príliš drahú nabíjačku (700
Sk), no u tuškových bateriek som zaznamenal po druhom nabití výrazné
predĺženie prevádzky. Nabíjačka s mikroprocesorom je naozaj výborná. O tej
svojej doterajšej nabíjačke som bol presvedčený, že mám jednu z
najlepších. Kúpil som ju asi pred 8 rokmi a stála omnoho viac, ako tá nová
s mikroprocesorom, ktorú som kúpil v marci tohto roku.

Najviac sa mi na tom páči, že baterky už nemusím vybíjať, ak ich
potrebujem mať nabité napríklad pred dlhšou cestou alebo dovolenkou.
Nabíjačka to urobí namiesto mňa sama.

Zdraví a pekné prázdniny želá M. Antal