Neco ke skenerum

Stefan Kiss stefan.kiss na nextra.sk
Pátek Duben 30 19:40:47 CEST 2004

  Srdečne Vás zdravím!

  Ja som pred časom tiež hľadal tenký a rýchly scanner a urobil som k tejto téme vo Fandovi minianketu, kde som sa chcel dopracovať ku skúsenostiam iných užívateľov. Žiaľ, do tejto anketky sa zapojilo len zopár ľudí, takže nebolo možné nejak objektívne vyhodnotiť.
  Napriek tomu som však veľmi starostlivo preskúmal trh a pred pár dňami som si kúpil scanner, ktorý je fakt dobrý. Je to novinka a ide o Canon Canoscann 3200F. Je nazývaný ako bleskový scanner lebo robí náhľady do 4 sekúnd a nascannovanie stránky veľkosti A4 prebehne do 10 sekúnd. Je to fakt delo. Čím viac DPI, tým sa proces scannovania predlžuje, ale vždy len o pár sec. Výrazne dlhšie trvá snímanie strany pri 1200 DPI, ale to snáď nikto z nás nepotrebuje. Scanner má ďalej zabudovaný adaptér na snímanie negatívov a fólii a na prednej strane sú 4 programovateľné tlačítka.Stlačením jedného z nich môžete obrázok odoslať na tlačiareň, do mailu, do súboru alebo do OCR. Všetko je samozrejme programovateľné a scannovanie trvá len veľmi krátko. Navyše scanner dokáže oddeliť scannované objekty na jednej ploche, takže ak na sklo scannera rozložíte 4-5 fotografii v ľubovoľnom smere, scanner ich jedným pohybom lampy všetky zosníma a uloží do piatich samostatných súborov každú fotku zvlášť. Netreba teda ručne orezávať. Scanner je plne kompatibilný s Finereaderom, má velmi elegantný design a je veľmi ľahký. Používa port USB 2.0 ale podporuje aj USB 1.1, pričom však cítiť mierne spomalenie, ale dá sa to vydržať. V ČR stojí okolo 3500 a na Slovensku 4500 korún. Viac info nájdete na stránke
www.canon.cz
  v sekcii produkty/scannery Canoscann/Filmové scannery
  Ja som nenašiel v ponukách iný, ktorý by sa rýchlosťou priblížil k tomuto stroju.

  S pozdravom

      Stefan Kiss

Svätotrojičné námestie 21
963 01  Krupina

tel: 045 55 12 503
stefan.kiss na nextra.sk
www.stefan-kiss.szm.sk
  ----- Original Message -----
  From: Michal Suchý
  To: Pro fanousky vypocetni techniky
  Sent: Friday, April 30, 2004 5:40 PM
  Subject: Neco ke skenerum

  Ahoj fandové. Chci se zeptat na něco ohledně skenerů. Která firma dodává nejtenčí skenery, které se vejdou i do brašny k notebooku? Který skener dokáže nejrychleji nasnímat text, který je položený na skle skeneru? Slyšel jsem skenovat nějaký nový skener od firmy Umax a celý proces snímání netrval snad ani minutu. Zdraví Michal.