Fw: PDF

Měchura Milan miechuram na euroweb.sk
Úterý Duben 27 10:00:12 CEST 2004

Níže je hledaný mail od p. Dergla z r. 2003, týkající se používání
Fineprintu na převod pdf souború.

Milan Měchura

----- Original Message -----
From: "Jiří Děrgel" <dergel na braillnet.cz>
To: "Pro fanousky vypocetni techniky" <fanda na tereza.fjfi.cvut.cz>
Sent: Thursday, August 21, 2003 10:20 PM
Subject: Re: PDF

Zdravím,

a ještě několik poznámek:

1. daný pdf soubor otevřu v AcrobatReaderu.
2. stisknu Ctrl+P a v kartě pro tisk  vyberu tiskárnu FinePrint. Pak na této
kartě stisknu tlačítko VLASTNOSTI a změním rozměry papíru na A2 (tím se
trochu vylepší pozdější rozpoznávání)!
Taky je dobré zatrhnout položky ZVĚTŠIT a ZMENŠIT kopie na velikost stránky
a v položce ROZSAH TISKU můžeme vybrat ty stránky, které chceme rozpoznávat
(v editačních polích OD: a DO:)
3. po odENTRování se otevře dial. okno FinePrintu, zde dáme Ctrl+tab a na
kartě ÚLOHY přejdeme na tlačítko uložit. otevře se klasický dialog pro
ukládání, kde vypíšeme název souboru a jako typ vybereme soubory bmp.
Soubory se uloží do složky DOKUMENTY/FinePrint. Pokud jsme vybrali např 10
stránek, bude to 10 souborů s našim názvem, příponou bmp a pořadovým číslem
1 až 10.
4. Po stisknutí tlačítka ULOŽIT dialog ULOŽIT se zavře a my jsme v dialogu
ÚLOHY kde po několika Shift+Tabech se dostaneme na tlačítko VYMAZAT ÚLOHY,
což potvrdíme Enterem a okno zavřeme.
5. nyní se může vše uzavřít a otevřeme FineReader. Stiskneme Ctrl+Shift+D a
v dialogu OTEVŘÍT vyhledáme ty naše soubory bmp (DOKUMENTY/FINEPRINT), které
všechny označíme a stiskneme tlačítko OTEVŘÍT.
6. FineReader začne načítat obrázky (soubory bmp) a pak se dá do
rozpoznávání. Zde nás upozorní, že rozlišení je malé, a že bychom ho mohli
změnit.. Přejdeme na přepínač(Shift+Tab) a šipkou přepneme na PONECHAT BEZE
ZMĚNY.
Po Entru začne rozpoznávání a po něm klávesou Ctrl+F2 vše uložíme do Wordu.
Nezapomeňte, že v seznamu dávky musíme označit všechny stránky, které chceme
exportovat.
7. no a ve Wordu budeme číst.

Trochu zdlouhavé, ale výsledek je kupodivu slušný.
Domnívám se, že dost důležité je změnit velikost papíru na A2.

Mnoho zdaru s PDF přeje

PC lev