Re: převod pdf pomoci fine printu

Marek Durila marekdurila na seznam.cz
Úterý Duben 27 17:54:41 CEST 2004

1 otevřu soubor PDF
    2 dám tisk a z tiskáren vyberu Fineprint
3 pak dám uložit a vyberu formát TIF
4 PDF zavřu a najedu na soubor TIF
5 otevřu shift+f10 a dám otevřit v programu microsoft office documents
imagimg
6 dám menu levý alt a vyberuodeslat text do aplikace Word
7 proběhne rozpoznání pomocí OCR a nabíhají procenta
8 pak vyberu všechny strany a odklepnu - soubor se otevře ve Wordu a pak si
jej uložím.

nebo
1. daný pdf soubor otevřu v AcrobatReaderu.
2. stisknu Ctrl+P a v kartě pro tisk  vyberu tiskárnu FinePrint. Pak na této
kartě stisknu tlačítko VLASTNOSTI a změním rozměry papíru na A2 (tím se
trochu vylepší pozdější rozpoznávání)!
Taky je dobré zatrhnout položky ZVĚTŠIT a ZMENŠIT kopie na velikost stránky
a v položce ROZSAH TISKU můžeme vybrat ty stránky, které chceme rozpoznávat
(v editačních polích OD: a DO:)
3. po odENTRování se otevře dial. okno FinePrintu, zde dáme Ctrl+tab a na
kartě ÚLOHY přejdeme na tlačítko uložit. otevře se klasický dialog pro
ukládání, kde vypíšeme název souboru a jako typ vybereme soubory bmp.
Soubory se uloží do složky DOKUMENTY/FinePrint. Pokud jsme vybrali např 10
stránek, bude to 10 souborů s našim názvem, příponou bmp a pořadovým číslem
1 až 10.
4. Po stisknutí tlačítka ULOŽIT dialog ULOŽIT se zavře a my jsme v dialogu
ÚLOHY kde po několika Shift+Tabech se dostaneme na tlačítko VYMAZAT ÚLOHY,
což potvrdíme Enterem a okno zavřeme.
5. nyní se může vše uzavřít a otevřeme FineReader. Stiskneme Ctrl+Shift+D a
v dialogu OTEVŘÍT vyhledáme ty naše soubory bmp (DOKUMENTY/FINEPRINT), které
všechny označíme a stiskneme tlačítko OTEVŘÍT.
6. FineReader začne načítat obrázky (soubory bmp) a pak se dá do
rozpoznávání. Zde nás upozorní, že rozlišení je malé, a že bychom ho mohli
změnit.. Přejdeme na přepínač(Shift+Tab) a šipkou přepneme na PONECHAT BEZE
ZMĚNY.
Po Entru začne rozpoznávání a po něm klávesou Ctrl+F2 vše uložíme do Wordu.
Nezapomeňte, že v seznamu dávky musíme označit všechny stránky, které chceme
exportovat.
7. no a ve Wordu budeme číst.
Trochu zdlouhavé, ale výsledek je kupodivu slušný.
Domnívám se, že dost důležité je změnit velikost papíru na A2.
Ten druhý způsob mi nešel, neměl jsem však registrován FinePrint, prostě
jsem tam nemohl najít novou verzi.
Zdraví
  Marek Durila