Odpovidani na maily a citace puvodni zpravy

Josef Louda josef.louda na tiscali.cz
Čtvrtek Duben 15 04:52:49 CEST 2004

Dobrý den,
protože nám jde s panem Plachým o totéž a to úsporu času a přehlednost,
tak mi to nedá a musím se znovu pokusit stejně jako před časem na Pavlači
zapůsobit na členy.
1 První argument a to přehlednost je v této konferenci na prvním místě.
Jinak totiž otázka může být špatně pochopena a odpověď může být poté mimo
a dokonce i uškodit .
2 Proto je třeba aby reakce byla jasná a přehledná. Jenže je přehledné, když
je na kkonci každé reakce celá hlavička a potom zase něčí reakce a zase celá
hlavička a zase reakce a pak někde dotaz? No nevím jak Vy ale já už se stím
nějak nemám chuť a čas prošipkovávat a promiňte mi to považuji ty celé
dlouhé nabalené maily jen za strátu času a zbytečné zatěžování internetu.
3 Zdá se mi přijatelnější ponechat jen to důležité, tak aby bylo zcela jasné
na co reaguji a z úcty k ostatním desítkám členů, to upravit tak, abych jim
ten čas ušetřil.To platí i o předmětu pokud je už mimo původní téma.
4 Argument pro ponechání ¨quotačních znamének moc nechápu. Je-li to v
původním textu za hlavičkou a pozdravem tak snad je jasné,že je to původní.
Smysl může mít jen při vpisování do textu a pak se přimlouvám pro ruční
vepsaní a to vždy pouze u prvního řádkuod jednoho autora. Patrik P. tu
kdysi tak nějak zavedl reakci za * a mě se to velmi líbí.
5 Nečtení znamének pro citaci: Tady bych opravdu uvítal poučení jak si je
mám v hlasovém odečítači smysluplně a okamžitě odstranit. Mám na mysli
poslední hid některých mailerů a to ta počáteční písmena jména.Je to totiž
pokaždé jiné a doplňovat si slovníky podle všech členů, kteří přispívají
mi nepřipadá ideální:-)
Zhrnutí: Prosím členy konference Fanda aby se zamysleli jestli by nebylo
lepší věnovat každé reakci trochu času navíc a celý mail zpřehlednit,
odmáznout to nepodstatné z hlavičky a ušetřit tak čas a nervy všem ostatním.
Věnovaný čas se nám pak mnohonásobně vrátí v jasných a přehledných
příspěvcích od ostatních fandů. Na konferenci Pavlač (i jinde) to někteří
tak dělají a je to opravdu potom příjemné čtení. Jiní to zas ignorují a
nevím zda je to z nedostatku inteligence, což tady
nehrozí, protože vím,že fandové tento handicap nemají a nebo prostě čtou jen
co se jim líbí a nebo to prostě s pohrdáním ignorují.Ale samozřejmě mohou
mít i jiný názor a pak děkuji za to,že jej vyjádří.
No nic hlavní je zdraví a to Vám přeji všem ze všeho nejvíc. Pepa

From: "Plachy Stanislav

>Dobrý den,

jde hlavně o ten přehled na co kdo reaguje. :-) Když najdu mail jen s
odpovědí, často nevím, na co ten nebo onen odpovídá. Je tu taky
problém s velkým množstvím pošty - týdně čtu 500 až 1000 mailů.
Nemohu tedy vědět, na co se ptal ten nebo onen člověk před třemi dny
nebo třeba i před týdnem. Takovou fenomenální paměť zase nemám a
maily neskladuji. Navíc když člověk nepracuje na jednom počítači
(jako se to stává nejen mě) je těžké udržet si přehled o tom co kdy
kdo napsal. Pak jsou ty citace velice užitečné. Jiná věc je ovšem u
osobních dopisů - tam většinou citace potřebné nejsou, protože člověk
si aspoň matně vzpomene, co psal předtím a na co mu dotyčný odpovídá.
Soukromá korespondence a maily do konference jsou ale dvě navzájem
odlišné věci.

Další věc - vymazávání znaménka pro citaci: když tam ten znak je, mám
přehled co je původní text a co odpověď, zvlášť pokud pisatel
vepisuje odpovědi do původního mailu. Proto je v citovaném textu také
nechávám. Když konkrétně mě obtěžuje jejich čtení, není problém abych
jejich čtení zakázal. To umí každý slušnější odečítač obrazovky. Pro
mě vymazávání znaků uvozujících citovaný text znamená ztrátu přehledu
ať pracuji s maily ve Windows s WinMonitorem nebo nebo v Linuxu se
Speech-Dispatcherem. Když je originální zpráva připojena na konec
mailu, je jedno, jestli v ní ony znaky jsou nebo ne. Měly by ale být
obsaženy tam, kde člověk bezprostředně pod citovaný text píše svou
odpověď.

Standa

* * *