opravuje este niekto Eureky?

Milan Antal m.antal na euroweb.sk
Sobota Duben 3 02:29:59 CEST 2004

Ahoj, Peter a Fandovia.

Podľa popisu je to batéria.

Obráť sa na:
Tyflocomp
Sekulská 1
842 50 Bratislava
tel. 02/65424897 (Liška)

Milan Antal
----- Pôvodná správa -----
Od: "Peter Nedorost" <peter.nedorost na seznam.cz>
Komu: "Pro fanousky vypocetni techniky" <fanda na tereza.fjfi.cvut.cz>
Odoslané: 2. apríl 2004 19:11
Predmet: opravuje este niekto Eureky?

Ahojte,
včera sa mi pokazil môj jediný elektronický spoločník, ktorý ma dlhé roky
sprevádzal v škole, niektorými zatracovaná, inými vychvalovaná Eureka.
Jestvuje ešte niekde miesto, kde by sa dala opraviť? Zvládli by to v
najhoršom prípade v nejakej bežnej opravovni napr. počítačov? Tá Eureka
totiž tak polovične funguje, takže v samotnej podstate jej asi nič nieje.
Ak
by bol medzi čitateľmi tohoto príspevku nejaký odborník, možno z popisu
uvedeného nižšie aspoň poradí, čo by som mal v bežnom servise počítačov
označiť za problém. Takže nasleduje "technický" popis problému.
Včera po návrate zo školy som zistil, že Eureka je úplne rozpálená a
nijako
nereaguje na povely z klávesnice. Hneď som ju preto odpojil od zdroja a či
vykazuje nejakú činnosť som zisťoval pomocou bežného prijímača. V celom am
fm pásme to produkovalo kopec harmonických kmitočtov, takže prístroj
"akosi"
fungoval. Na klávesnicu však nereagoval a reproduktor bol tiež úplne nemý.
Vypol som preto servisný spínač akumulátora a Eureku som pripojil na
zdroj.
Na moju obrovskú úľahu začala normálne fungovať. Vlastne by mi to takto
ani
neprekážalo, lebo aj tak ju používam väčšinou stále zapojenú v sieti,
lenže
s vypnutým akumulátorom sa nedá pracovať s disketovou jednotkou, takže už
tak úbohé možnosti tejto hračky na dnešnú dobu sa ešte dramaticky zúžia.
Preto som Eureku od zdroja odpojil a znova som zapol servisný spínač, čím
som uviedol akumulátor do chodu. Eureka znova začala produkovať celú sériu
harmonických kmitočtov, takže očividne sa niečo dialo, ale na klávesnicu
znova nereagovala a reproduktor bol tiež nemý. Takže som nechal aby sa
úplne
vybila a potom som ju skúsil zapojiť na prúd. Neurobilo to sňou nič, len z
rádia sa začalo ozývať strašné vrčanie, takže ten prúd v Eureke zrejme
šiel
kadekde, len nie tam, kde by mal. Po odpojení zdroja tu znova boli iba
vysielané kmitočty, kým sa akumulátor znova úplne nevybil. Zhrnuté to teda
vyzerá tak, že pri vypnutom servisnom spínači sa správa Eureka normálne,
pri
zapnutom však úplne nepochopiteľne. Vedel by niekto poradiť, kde hľadať
pri
oprave problém, alebo kam to v krajnom prípade poslať na opravu? Ponociach
sa natom super čítali knihy a keďže iný malý počítač zatiaľ nemám, je
Eureka
pri štúdiu premňa nenahraditeľná.
Záverom sa už len ospravedlňujem za dlhší príspevok a modlím sa, aby sa
stým
dalo ešte niečo robiť. Ak viete čo, prosím poraďte.
s pozdravom Peťo