Odpovidani na maily a citace puvodni zpravy

Plachy Stanislav plachy na braillnet.cz
Neděle Duben 11 13:06:03 CEST 2004

Dobrý den,

jde hlavně o ten přehled na co kdo reaguje. :-) Když najdu mail jen s
odpovědí, často nevím, na co ten nebo onen odpovídá. Je tu taky
problém s velkým množstvím pošty - týdně čtu 500 až 1000 mailů.
Nemohu tedy vědět, na co se ptal ten nebo onen člověk před třemi dny
nebo třeba i před týdnem. Takovou fenomenální paměť zase nemám a
maily neskladuji. Navíc když člověk nepracuje na jednom počítači
(jako se to stává nejen mě) je těžké udržet si přehled o tom co kdy
kdo napsal. Pak jsou ty citace velice užitečné. Jiná věc je ovšem u
osobních dopisů - tam většinou citace potřebné nejsou, protože člověk
si aspoň matně vzpomene, co psal předtím a na co mu dotyčný odpovídá.
Soukromá korespondence a maily do konference jsou ale dvě navzájem
odlišné věci.

Další věc - vymazávání znaménka pro citaci: když tam ten znak je, mám
přehled co je původní text a co odpověď, zvlášť pokud pisatel
vepisuje odpovědi do původního mailu. Proto je v citovaném textu také
nechávám. Když konkrétně mě obtěžuje jejich čtení, není problém abych
jejich čtení zakázal. To umí každý slušnější odečítač obrazovky. Pro
mě vymazávání znaků uvozujících citovaný text znamená ztrátu přehledu
ať pracuji s maily ve Windows s WinMonitorem nebo nebo v Linuxu se
Speech-Dispatcherem. Když je originální zpráva připojena na konec
mailu, je jedno, jestli v ní ony znaky jsou nebo ne. Měly by ale být
obsaženy tam, kde člověk bezprostředně pod citovaný text píše svou
odpověď.

Standa

* * *