opravuje este niekto Eureky?

Ladislav Muroň muron na brailcom.cz
Pátek Duben 2 22:48:34 CEST 2004

Dobrý den,
v první řadě bych zkusil novou baterii. Vyndejte ji a v nějaké elektro prodejně ji ukažte a podle ni kupte novou. Dostane se do dvou stovek, teď mám dokonce za 70. Až potom bych zkoušel dražší řešení.
zdraví Láďa

Ladislav Muron
muronbrailcom.cz

  ----- Original Message -----
  From: Peter Nedorost
  To: Pro fanousky vypocetni techniky
  Sent: Friday, April 02, 2004 7:11 PM
  Subject: opravuje este niekto Eureky?

  Ahojte,
  včera sa mi pokazil môj jediný elektronický spoločník, ktorý ma dlhé roky
  sprevádzal v škole, niektorými zatracovaná, inými vychvalovaná Eureka.
  Jestvuje ešte niekde miesto, kde by sa dala opraviť? Zvládli by to v
  najhoršom prípade v nejakej bežnej opravovni napr. počítačov? Tá Eureka
  totiž tak polovične funguje, takže v samotnej podstate jej asi nič nieje. Ak
  by bol medzi čitateľmi tohoto príspevku nejaký odborník, možno z popisu
  uvedeného nižšie aspoň poradí, čo by som mal v bežnom servise počítačov
  označiť za problém. Takže nasleduje "technický" popis problému.
  Včera po návrate zo školy som zistil, že Eureka je úplne rozpálená a nijako
  nereaguje na povely z klávesnice. Hneď som ju preto odpojil od zdroja a či
  vykazuje nejakú činnosť som zisťoval pomocou bežného prijímača. V celom am i
  fm pásme to produkovalo kopec harmonických kmitočtov, takže prístroj "akosi"
  fungoval. Na klávesnicu však nereagoval a reproduktor bol tiež úplne nemý.
  Vypol som preto servisný spínač akumulátora a Eureku som pripojil na zdroj.
  Na moju obrovskú úľahu začala normálne fungovať. Vlastne by mi to takto ani
  neprekážalo, lebo aj tak ju používam väčšinou stále zapojenú v sieti, lenže
  s vypnutým akumulátorom sa nedá pracovať s disketovou jednotkou, takže už
  tak úbohé možnosti tejto hračky na dnešnú dobu sa ešte dramaticky zúžia.
  Preto som Eureku od zdroja odpojil a znova som zapol servisný spínač, čím
  som uviedol akumulátor do chodu. Eureka znova začala produkovať celú sériu
  harmonických kmitočtov, takže očividne sa niečo dialo, ale na klávesnicu
  znova nereagovala a reproduktor bol tiež nemý. Takže som nechal aby sa úplne
  vybila a potom som ju skúsil zapojiť na prúd. Neurobilo to sňou nič, len z
  rádia sa začalo ozývať strašné vrčanie, takže ten prúd v Eureke zrejme šiel
  kadekde, len nie tam, kde by mal. Po odpojení zdroja tu znova boli iba
  vysielané kmitočty, kým sa akumulátor znova úplne nevybil. Zhrnuté to teda
  vyzerá tak, že pri vypnutom servisnom spínači sa správa Eureka normálne, pri
  zapnutom však úplne nepochopiteľne. Vedel by niekto poradiť, kde hľadať pri
  oprave problém, alebo kam to v krajnom prípade poslať na opravu? Ponociach
  sa natom super čítali knihy a keďže iný malý počítač zatiaľ nemám, je Eureka
  pri štúdiu premňa nenahraditeľná.
  Záverom sa už len ospravedlňujem za dlhší príspevok a modlím sa, aby sa stým
  dalo ešte niečo robiť. Ak viete čo, prosím poraďte.
  s pozdravom Peťo

  --
  Příchozí zpráva neobsahuje viry.
  Zkontrolováno Antivirovým systémem AVG (http://www.grisoft.cz).